Trail Appliances

Appliance Retailers
Write a Review
Write a Review
Star Score
StarScore uses a complex algorithm which considers a company’s review ratings, responsiveness, reputation, and recency. Learn more.

73%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Low reputation means there has been review tampering or a company request to remove a review. This score is also impacted when we do not have enough information i.e: low number of reviews.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)

Reviews for Trail Appliances

Average customer rating:
7.2 10 (113 reviews)

Sort by

Private User
Private User
Private User reviews Langley, BC
10/10

A great experience

In the last 11 years we have needed all new appliances for 4 homes . . We bought all of our appliances from Trail & have always been satisfied with the friendly (but not gushy) salespeople there. This time we met Richard . He was a nice well mannered very quiet man, but then he took off and His product knowledge, down to the smallest detail of all the comparable appliances that I was looking at was remarkable. We never felt pushed, but he listened to what I was saying and in the end explained and showed me exactly what I was looking for. This man is a professional, takes his job seriously, definitely knows his product and is very good at his job. We liked Richard. We would not only recommend Trail Appliances....but would recommend you ask for Richard .
N & R Bernier
( I'm not his Mother)

Was this review helpful?
NS in Langley
NS in Langley
1 review Langley, BC
2/10

washer and Dryer

Horrible customer service! Bought a washer and dryer from them and ended up just getting a refund because they kept rescheduling the delivery date even though it was already a week later than their listed delivery date and three weeks after it was bought. And we received no apology or attempt to remedy the situation. Will never purchase anything from them.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you for your feedback, and we're very sorry to hear about the frustration you felt with all the delays in delivery. We've received your feedback through other channels as well, and we would very much like to look into this situation to see what happened with your order and what we could do to ensure a better experience for customers in the future. If you don't mind sharing, can you email us your contact details at onlinecc@trailappliances.com? Thank you!

Harjot in Salmon Arm
Harjot in Salmon Arm
1 review Surrey, BC
0/10

Brand New Wall Oven Not Working

My experience at Trail Appliance has been terrible. I purchased $20,000 worth of appliances from 6750 King George Blvd, Surrey, BC location which included a wall oven (item code E30MC75PPS) that I paid $4,320 for and it came dead on arrival. It has been almost a month and I have not even been able to use it. I called Trail Appliances right away and they told me they would send technicians. The technician said that something is wrong with the motor and they need to replace the motor. This made no sense to me since the wall oven has never been used before so how could the motor already need replacing. The wall oven should not have any issues before I even use it. I expect a brand new wall oven and not a wall oven that before being used already needs its motor to be replaced. I will not accept this wall oven nor one with a replaced motor, I expect a brand new one and until it is replaced I will recommend no one ever shop at Trail Appliances. I am completely unsatisfied with the service as no representative from Trail Appliance is giving me any answers nor replying back to me.

Was this review helpful?
Jimmy662
Jimmy662
2 reviews Edmonton, AB
9/10

Appliances

Perry Signature Homes Inc. Has been purchasing appliances from Trail for many years. Their service and commitment to quality has always been appreciated. We would highly recommend them and their sales team.

Was this review helpful?
JG in Edmonton
JG in Edmonton
3 reviews Edmonton, AB
8/10

Great once again

Prices are competitive. Product knowledge sets these guys apart. I will be back. Was impressed how they inspected items before loading in the back. so far so good and no breakdowns. Very patient sales person worked with us on a couple of visits to get it correct.

Was this review helpful?
paul sangha from Surrey
paul sangha from Surrey
2 reviews Surrey, BC
1/10

Hood fan

I am a local house builder. I will never buy appliances from trail again. Their warranty service is horrible. My hood fan had issues within one year of moving in and they still made me to pay for service call and it took more them 4 weeks plus to get repairs done. I still have same problems with my hood fan and now they have referred me to third party service center and advised me that it's not part of warranty anymore.

Was this review helpful?
Company Response

Hi Paul, we’re very sorry to hear about the troubles that you have been having with your hood fan. Our top priority at Trail is to ensure that our customers receive the best service possible from start to finish when it comes to repairing your appliances and in a timely fashion. We apologize that this did not happen in your case, and for any inconvenience that you may have experienced. If you could please email us your customer number and any more information regarding your situation at onlineCC@trailappliances.com, our customer care team would be more than happy to look into this issue and see what we can do to help you.

Alex Feng in Burnaby
Alex Feng in Burnaby
5 reviews Burnaby, BC
7/10

Fridge,Stove,Hood Range,Washer, Dryer,Dish Washer, Microwave

We renovated our kitchen and decided to upgrade all the appliances. The fridge arrived with screws for only one of the handles. They ordered another set of screws and are sending another driver to install the handle. The microwave oven we bought was 2 inches deeper than the shelf so I thought I we could exchange it for a smaller one. When I got to the store, the store manager told me we would be charged a 30% restocking fee of $86 after I spend over $7000. I decided to just return the oven instead of exchanging for another one since the same fee applies in both cases. The microwave was in perfect condition and with new tape over the box, nobody would even know that it has been opened.

My advice would be to compare with the other stores to see if they also have this re-stocking fee and decide if it`s worth it for you to buy from them. I returned stuff to Rona, Lowes, Home Depot, Walmart, Costco, Canadian Tire with no issues even after I opened the box.

So the Store called us back and offered us a store credit for the charge. We used it to buy a much smaller microwave which I know will fit. I changed the rating bumped up the rating a little bit.

Review has 1 previous version
Was this review helpful? Yes No
Company Response

Thank you for your feedback. We do charge a standard restocking fee for all returned items, which is why we try our best to work with our customers to ensure the measurements are accurate before purchase. We’d like to make the shopping experience as hassle-free as possible so our customers don’t have to be inconvenienced with a return. This was a good learning opportunity for us to see where we can improve our processes. Thank you for sharing your feedback with us and working with our Customer Care team to resolve the issue!

Private User
Private User
Private User reviews Vancouver, BC
2/10

appliance purchased and installed, very unhappy

from the start, the kitchenaid fridge that i bought from Trail was not working properly. i produced a loud sound off and on all day long. the first repairman was called to fix it. the second repairman was called to fix it. i then asked them to take it away. i live in a loft space and could not sleep. they would not take it away. i demanded another appliance, they said no. a third repairman was called. he replaced the compressor in a weeks old unit. it took two hours to perform the operation. i had to stand and fan down the smoke detector through the whole thing. a torch was on producing smoke. the repairman was great. i had no quarrel with him. but Trail sucks. their customer service is sub-standard and they apparently have no return policy. years later, the freezer drawer frosted up and i called them to repair. they told me the initial visit by a repairman would cost approx 80 bucks. then he would return in a week to repair. 80 bucks was just the start. i told them to forget it. i ended up calling Newtech Appliances who fixed it in one day. i would not call Trail if i were you.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you for your feedback. We're very sorry to hear of your frustration. We strive to provide excellent customer service from start to finish, including post-sales support, and we'll be looking into our processes to see how we can improve our customer experience so we can avoid issues like these in the future. Again, thank you for taking the time to share your feedback.

Derek Barber from Surrey
Derek Barber from Surrey
5 reviews Surrey, BC
1/10

Dishwasher replacement

Trail Appliances
604-278-6133
3388 Sweden Way
Richmond
BC
V6V 0B2
CANADA

Our dishwasher broke down and so we went to trail appliances in Langley to purchase a new one. After selecting a model and going through with the purchase we were told it would be a couple days until the delivery and installation. Several days later we got a phone call saying that instead of days it would be weeks or even months until the dishwasher would arrive. The sales person started to become very rude and indignant when I simply asked if we could have our money back and go somewhere else. They said our only option was to select another model that was the same money that would be available more quickly. Very disappointed but thinking it was our only option we went ahead and accepted a different model. Even that model was delayed and took longer to arrive than they promised. This model also wasn't as good as the original one that we had chosen and lacked some key features we had wanted. It really felt that we were being forced into a different and undesired purchase.

In the end we still had to go without a dishwasher for weeks and they would not offer any discount or even an apology for the inconvenience. Even the Trail service person who did the installation didn't show up on the day when they were supposed to. All in all it was a horrible experience and we would never purchase anything from Trail Appliances again nor would I recommend anyone else do so.

Was this review helpful?
The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.

More about Trail Appliances

Trail Appliances BC offers Western Canada’s largest selection of home and kitchen appliances. Experience the Trail Difference with our expert sales staff and unparalleled customer service today! In Vancouver, Richmond, Langley, Surrey, Coquitlam, Kelowna, Victoria and Annacis Island.
Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.
Looking for Appliance Retailers pros in Langley?