Homes By Avi Inc.

Builders
245 Forge Road SE Calgary AB T2H 0S9
Write a Review
Write a Review
Website
HomeStars  >  Builders in Calgary  >  Homes By Avi Inc.
Star Score
StarScore uses a complex algorithm which considers a company’s review ratings, responsiveness, reputation, and recency. Learn more.

69%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Low reputation means there has been review tampering or a company request to remove a review. This score is also impacted when we do not have enough information i.e: low number of reviews.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)

Reviews for Homes By Avi Inc.

Average customer rating:
6.8 10 (89 reviews)

Sort by

Scott in Calgary
Scott in Calgary
7 reviews , BC
8/10

Building a new home is stressful

We recently used Homes by Avi to build a new house. It was a stressful 11 months but Avi does a lot of things well and for us a few things very poorly.

The worst part of our experience was the designer they assigned us for interior selections. This person was just bad at her job. She made numerous mistakes. We would catch one and then another and when she fixed the second mistake the first one would show up again. She cancelled meetings at the last minute and wouldn't be able to reschedule for weeks. Her design input was negligible, so I'm not sure why she was even necessary. A decent website could have done her job just as well.

Once you start the build you get access to a website for your house. The website looks and feels like it was developed by the manager's nephew 14 years ago. The nice thing is that it has a bunch of exploits so you can see how much your neighbors paid for their build. The downside is that they can see all your information if they're so inclined. Information security is next to impossible for companies that specialize in it and I'm betting there isn't another builder out there that does any better in that capacity.

Once things got moving they were generally pleasant to deal with. They did a good job of responding to issues and working with us when we ran into something that we were unhappy with. The quality of the work in the house did vary from trade to trade with some doing very well. We had some issues with tile that was so bad it must have either been the guy's first day on the job or done last on a Friday but they were able to address our concerns and fix the problem tiles. The HVAC contractor they hired made a couple very large mistakes are refused to admit anything was wrong. Fortunately I was able to troubleshoot and fix that issue myself.

Generally we're pretty happy with the home Avi built for us and with their willingness to fix deficiencies. It's not something we'll likely do again anytime soon but it wasn't nearly as bad as the builder horror stories you hear.

Was this review helpful?
Company Response

Hi Scott,
Thank you for your reply. While we aim for 100% satisfaction, there are a lot of moving parts and people when building a home and we appreciate your mindfulness and patience with that. We are here for our homeowners - even after possession, so please do reach out to warranty if you feel the need to.
Thank you for choosing us to build your home - we wish you all the happiness in your new home!

Disgruntled in Calgary
Disgruntled in Calgary
1 review Calgary, AB
4/10

QUICK POSESSION NIGHTMARE

I purchased an AVI home with a “quick posession” date. Well it has been almost 4 MONTHS since I gave them my money and they haven’t even started drywalling my house. A promise of moving in by late July early August has now turned into me possibly not moving in until December. The house has sat for over a MONTH with zero work being done on it. This has been the worst most stressful experience of my life. I would NEVER EVER have bought an AVi home or quick posession home if i knew quick posession meant 9 or 10 months. Now my kids will not be in our house before school starts, i have to rent storage, I have furniture i bought that i now have to pay for storage, and I have to look for a new place to live. EXTREMELY ANGRY and FRUSTRATED

Was this review helpful?
Company Response

We apologize for your frustrations. We know this is one of, if not the biggest purchase you’ll make in your life and we take that seriously. While the beauty of a quick possession, is just that, it’s quick, however, when structural changes are implemented, it does at add a bit of time with re-drawing, permits, etc.
In the past month, your homes siding, insulation, taping, rough in’s and City inspections have been conducted. We know that at times during the build process it can appear as though no work is being done. But in fact, crucial work and inspections are happening during this time for the safety and integrity of your home. Rest assured we’re working to get you into your house ASAP. Again, we apologize for the inconvenience and frustrations and encourage you to contact your Walden Sales Representative for continued updates and a firm possession date.

gradcool in Calgary
gradcool in Calgary
1 review Calgary, AB
10/10

Thank you Avi

happy and satisfied for choosing Avi to build our new house. the sell's stuff Reg and Ravi was awesome. they were responding to any question we had in a timely and professional manner. home by avi was updating us every stage of the building phase and let us visit the site when we needed. for possession date we met Dave and Kevin who are the best person to talk to. specially Kevin he did a very wonderful job for every issue we have. he is very professional responding on time and giving a solution or fix for what we asked. Thank you Kevin you made us feel we made a good choice for Avi to build our house. even if it is only a month since we moved, we give home by avi 5 star for all the service. Thank you

Teddy and Egla

Was this review helpful?
Company Response

We pride ourselves on quality and customer service, so it thrills us to hear we've hit the mark. Thanks for the review and cheers to your new home!

Private User
Private User
1 review Calgary, AB
0/10

Nightmare After The Deal Is Done!

Upon moving into my condo, built by Avi Urban, things seemed great! The finishes were nice, the upgrades were that of luxury apartments, and the building looked good both inside and out. But, once my warranty was out and the real issues started showing, things took a major turn for the worse. As I was seeing things on the property degrade, I decided it was time to join the condo board to really get a feel for what was going on. The first thought I had was “this is totally disappointing” and a sense of extreme upset towards Avi instantly formed. The list of problems that were identified with the building was pages and pages long. The risk to safety to the residents was even more disturbing.

Companies had to be brought in to assess the issues and determine what was missing and what each risk was, at a cost to the board and residents. This information was provided back to Avi, and the only response received was “we’ll pass this on to our team and look into it.” Days, weeks, and months have passed, and Avi has not returned any calls or emails. It seems once they got our money they washed their hands of the property and that was it.

Now, we still have the issues of resident safety as a priority to resolve and are still waiting on Avi to respond. These safety issues have also been identified as building code violations—which, according to provincial laws, states the builder is on the hook to solve this. That doesn’t seem to matter to Avi. They can’t seem bothered to respond to our management company or board. With instruction from our management company, we have tasked them to quote out the costs to fix these building safety issues. We cannot leave our residents at risk of potential disaster any longer. These costs should never have had to been absorbed by the residents and board, but with the lack of integrity on Avi’s part, we have no option. So BUYER BEWARE—Avi doesn’t seem to care that the people buying their properties are people too, and not just sales figures on reports and charts. We should be able to feel safe and secure in the residence we’ve purchased from them, but having these issues sitting in the back of my mind, it’s hard to feel anything but worry and be concerned that everyone is doing their part to live safely.

Was this review helpful?
Company Response

As a company, we pride ourselves on delivering quality products and customer service to our homeowners, and we would like to address your grievance, if possible.

We strive to provide clarity and operate with transparency, so we would like to clear a few things up. Before we’re able to obtain occupancy permits and have residents moving in we (and any other builder) must meet strict City of Calgary requirements and receive official sign-off from the following City of Calgary Safety Codes Officers: Plumbing, Gas, Electrical, HVAC and additional inspections are performed from Calgary Fire Department at which point they sign-off on the Occupancy Sheet. Depending on the building permit, further inspection and sign-off is acquired from the Development Inspector and the City of Calgary Building Safety Codes Officer.
Inspections don’t stop there. We also require consultants from geotechnical, structural, mechanical, and electrical departments to issue Completion Certificates that get presented to our Architects, who will then issue an Overall Completion Certificate - all of these departments and officials review, and sign-off on projects. These regulations and protocols are in place to eliminate building code violations, and ultimately protect the customers and homeowners.

With any multi-family development, it is essential that the property management companies ensure proper and regular maintenance of the building and its operating systems. This mitigates wear and tear and ensures the distribution systems are always functioning properly, which can dramatically reduce costs (eventually passed onto owners), and most importantly, maintain the safety of residents.

We’re sorry you have felt the need to reach out to us on a public review forum to have your concerns assessed. Our Avi Urban Customer Experience Specialist and warranty department holds your concerns to a high regard and would like to address them. Please reach out to our Customer Experience Specialist directly: Tara Lyseng at 403-536-7078 or [email protected]

Private User
Private User
1 review Calgary, AB
10/10

New home

My wife and I had a near devastating experience with a prior builder. We were skeptical to build again, but were very impressed with Sylvia representing Homes by Avi. The entire experience was positive and they built us a beautiful home, near flawless, with expert craftsmanship, closely monitored by Dave, a true master of his trade, our site super. We believe in merit, where merit is due and it most certainly is due here. Thank you guys for delivering a safe and beautiful home to us and our three kids.

Was this review helpful?
Company Response

Thanks you for the review and giving building another chance with us! We love hearing that our customers are happy and our staff made the process easy. We wish you all the happiness in your new home!

Private User
Private User
1 review Calgary, AB
6/10

House Building & Warranty

We received possession of our new home in April 2016. Our sales woman who dealt with all the structural components of our home was amazing, and is primarily the reason I would recommend building with Homes by Avi, from start to finish she was hands on, always available, and really took the time to go through everything with us, which we really needed as it was our first home we were buying. However, we had a less than stellar experience with the selections team, our designer was going away on holiday's and the whole process seemed rush and not well explained, our sales lady once again saved the day and had to step in and explain what 90% of the items we had selected even were, as we had no clue what had been added. That being said our home is beautiful, and all in all the process went fairly well. My main issue at this point is Warranty, minor things such as nail pops or doors not closing properly were all corrected in a timely manner at the close of our first year. But, other things such as our garage floor not being sloped properly, or siding falling off hasn't been so easy. We've requested our garage floor be corrected for months, always being told "I've asked the company to come and take a look", but never any follow-up. It feels as though we are no longer a valuable customer now that they have our money and are in no rush to stand by their workmanship. That is the major reason why I would hesitate to recommend this builder to friends or family, our home is beautiful, but constantly trying to get someone to come out and correct the issues with the build is extremely frustrating.

Was this review helpful?
Company Response

As a company we pride ourselves on delivering quality products and customer service to our homeowners, whether they are a first time or repeat buyer, so we would like to address these issues, if possible, so you can enjoy all of your home. If you would please email [email protected] in our warranty department with your job number or address and contact information, we can look into the matter and contact you directly to rectify and discuss further. The teams hold your concerns to a high regard, and we do wish to rectify your concerns.

Private User
Private User
1 review Calgary, AB
1/10

Slapped together quick possesion

Bought a quick possession home before it was finished. Final product was full of cheap finishings. Paint job was terrible. The way the doors opened didn't make sense. Cheapest carpet possible was installed and before we even lived in for a year they look like they needed to be replaced, which isn't cheap. Many other issues. Would not recommend this builder at all.

Was this review helpful?
Company Response

As a company we pride ourselves on delivering quality products and customer service to our homeowners, whether they are first time or repeat buyers, so we would really like to address these issues, if possible. If you would please email [email protected] in our warranty department with your job number or address and contact information, we can look into the matter and contact you directly.

Private User
Private User
1 review Edmonton, AB
0/10

Homes by Avi handling issues

Bought a townhouse from Avi. No issues prior to buying, totally different story once contract signed. Many issues. They are ignoring us.

Very disappointed with them and would no longer recommend them. Be careful.

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Customer satisfaction is our number one priority. We welcome feedback and will work hard to rectify customer issues, where we can. Further to that, our staff always aim to be as transparent with home owners as possible to avoid any miscommunication throughout the purchasing process and provide documentation along the way to further reinforce the standards of our product.
We’re sorry you have felt the need to reach out to us on this platform to have your concern assessed. We urge you to work with our warranty department directly - when issues are brought to our attention, our teams address them and provide solutions.

Private User
Private User
1 review Edmonton, AB
3/10

New House by Homes by Avi

We had our new house built in 2016. All score given was towards their sales, the reps were great and helpful in a timely manner. Our experience with their selection center was absolutely terrible. "Designers" were giving nearly 0 advise, you will be on your own and be ready to pay tons of money for for most of "upgrade" item in full overpriced price on top of your agreement, no credit back. We've been dealing with two of their designs, one left the company in the middle and all the second wanted is to kick our case to the construction.
When it turns into after service the lady we deal with mainly now is "Nicole". You have to follow with everything reported, several times, and wait for her to receive the response from others. After two or three emails if the problem still can't be solved, you will either be told "confirmed with xxx and that's the way it is" or directed to call their sub trades customer service. Aren't we only having only one contract that is with HBA only? Now we're planning to do some work in our backyard and was told that the grading hasn't been approved by the city yet and was not supposed to touch anything or you have to take care of the rest. No one from HBA mentioned the permit hasn't been granted, not when we were asking about the final grading report and found out there could be some problem. If you don't ask, it could be on your own. Be careful!

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

We are sorry to hear that you are unhappy with your experience with us. When issues are brought to our attention, our teams work diligently to address them and provide solutions where we can. You are no exception.
To clear a few things up, any finishing’s that are upgraded are subject to additional costs. That is standard practice and we do not provide credit for any upgrades made in the selections centre.
We would like to sort out your concerns with our service department. In instances where customers are outside of the warranty period, we direct them to our sub trades to see if there is an extended warranty (although extended warranties are not always available). We agree, you are supposed to have only one contact while building, and that’s with us. If we haven’t done our job, we need to make it right.

It would be helpful for us to be able to look at your customer file, so we invite you to call the Edmonton office to discuss further and work towards resolve.

Oh, and your initial designer, Kelly, left on maternity leave and is due back in a few months. Her and baby are healthy and we can’t wait to welcome her back to work.

Chinekwu  in Calgary
Chinekwu in Calgary
1 review Calgary, AB
10/10

Building

March 2016 we were shopping for house. November 2016 we passeased the most beautiful house in the world! Courtesy of homesby Avi. We went to the Nolanhill office 30 minutes after the sales guy remembered our names after 30 minutes without asking us to remind him our names. We knew we will buy from him. Every other until possession felt like we are working with family. Every modification we requested was accommodated. The warranty coordinator has been very responsive to our needs since possession. In fact warranty guys make us feel like she works only for our house given the speed at which she responds to our concerns. We live 5 star experience daily in our new home.

Was this review helpful?
Company Response

Hi Chinekwu,
Thanks for the review. We're so happy you've enjoyed your buying experience and every step along the way. You deserve nothing less than the 5 star experience!

The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.

More about Homes By Avi Inc.

After more than three decades of building award winning new houses in Calgary, we can look back and say that we helped build homes and communities and made a significant contribution to the city. It is very rewarding to leave a lasting legacy and to still see happy homeowners after all these years. We are proud of our reputation as one of the leading new home builders in Calgary and the fact that we have been, and continue to be, recognized in the industry and by homeowners.
— Avi Amir

Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.