Reviews

10/10

I needed my hot tub broken down and removed. I spoke to the owner of Junk Works and he was able to come the same day and the price was very reasonable considering the work took 2 men 2 hours. They thoroughly cleaned up after themselves. Very satisfied as price was $100-$250 cheaper than other companies quoted!

Was this review helpful?
1/10

New Canadian installed outdoor faucet (1/2" hose bib) approx 3 yrs ago. A piece of it just came off in my hose. I called company and they sent a nice young man out. My problem is they told me it would be $320 to replace. My argument is it was a defective piece. The guy said he had never seen it happen before. I thought they should give me a discount as I had given them a few thousand dollars worth of work in the past. The guy said he would talk to his boss so he came back and said they could do it for $220. I wasn't happy with it but what can I do? After he left I called 2 other plumbing companies and they quoted around $200. Turns out they did not give me a discount. I will NOT be using them again.

Was this review helpful?
Company Response

Hi Anna, we are sorry to hear that you were unhappy with your recent experience with us. The hose bib that we installed for you 3 ½ years ago was a Dahl brand. The present issue that you had with the hose bib was most likely due to not turning off the garden hose during the Winter causing the hose bib to freeze, crack and leak. The hose bib itself was not faulty as it has been 3 ½ years since the installation. When you contacted our office about your hose bib, we did our best to provide you with our utmost customer service in resolving this issue for you. You were surprised when our office informed you that we would schedule a same day service for you and we dispatched our plumber to you at the specified time that was scheduled. When our plumber arrived to your property, he provided you with up-front pricing as our company has a price book that our plumbers follow. Our plumber also applied a $100 discount to you for being a previous customer of ours. We understand that you called two other companies who quoted you for $200 over the phone but usually they will say one thing over the phone and something absolutely different once they come to site. Overall, we did our best; we dispatched our plumber on the same day as scheduled, provided you with up front pricing, applied a $100 discount to your service and delivered efficient workmanship. Based on this, it is unfair to give New Canadian Drain & Plumbing a 1 rating because of a $20 difference that some other company quoted you over the phone for.

10/10

Alan came to inspect my radiant heat to help find a leak. Fortunately it wasn't the heating system and he gave me some advice as to how to proceed. Subsequently I had to get him back in to mark where the heating system was in the area of the leak. He came on a Sunday and didn't even charge me for the service. Thank you Alan!! It was an amazing gesture.

Was this review helpful?
Company Response

My Pleasure Anna,

Sometimes doing the right thing has nothing to do with business or making money.
I was happy to help you any way I could.

Good luck with the renovations and don't hesitate to call if you ever have questions.

Kind Regards,

Alan G

AllMax Home and Property Inspections

4/10

Alex and his dad did what i thought was a good job but by the following year the fence boards were coming loose because they only nailed them on one side and some nails hardly went throughout the two boards. They did not go on the neighbours side though they had access. Also some of the boards are curling. He also promised to mail me a $30 Tim Horton's card as appreciation for using his company which never came. They did clean up after themselves.

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Very grouchy customer from the beginning. she pretty much wanted the fence for free.

10/10

Assisted Review

An assisted review is collected by a contractor on behalf of the homeowner after their work is completed. The homeowner must confirm the text of the review and may make any changes she or he deems appropriate. The homeowner then assigns the contractor a review score out of 10. Assisted reviews receive the same scrutiny as other reviews and must follow our review guidelines.

I was very happy with the work done at my place, especially since they were unable to do it on the original date and they agreed to come the next day which was Canada Day. It was a job well done.

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?