Reviews

2/10

Overall very unhappy with this company. The person in charge of communicating what the customer wants and what the cleaners need to know did not rely anything to them. The cleaner arrived with zero information about what needed to be cleaned, and the cost. First cleaner Sophie arrived on time, she was ready to work but her partner Bill arrived almost 25 minutes late. Sophie was told that bc 2 cleaners were arriving that they would be done and be paid for 3 hours of cleaning, when I was told the cleaning would take until 5pm. Zero communication with the customer. It was clear that the work would take longer, and she was accommodating to stay and finish what was needed. Bill on the other hand was disorganized and frantic about how dirty a washroom was. He spent the majority of his time in a small 6x6 washroom. He also dusted 1 of 3 fans and a couple of ledges. Leaving out remaining fans and ledges, windows which I specifically asked to be cleaned. He did an AWFUL! job in the washroom. It didn't even look like he touched anything in there. It was so bad that Sophie had to clean everything he touched a second time. Bill also left early without telling me. I feel duped for having to pay for him. He did not clean anything. He snuck out and didn't even show me his work. I called the company's office and left messages, trying to get a hold of someone regarding the problems I was facing--nobody could be reached. Finally Sophie was able to call her supervisor Donna. Sophie corroborated my concerns, when I spoke with Donna she eluded that I would need to be charge more for more cleaning to be done, even the stuff that Bill didn't do. In the end Donna agreed to not charge me more. The only reason I paid the cost of cleaning ---$372! - was bc Sophie was so kind and helpful in making it right, something that I don't think the supervisor was interested in doing. Totally unprofessional company that over charges and don't have any qualms about employing incompetent workers like Bill. Now I have been trying to reach Donna for almost 3 days, and she leaves me a voice message with no contact number. Lets see how long this phone tag takes. Update its been almost 2 weeks and nothing from the supervisor. Dont waste your time with these hacks! Very angry and unimpressed.

Was this review helpful?
Company Response

Hello, We are sorry that we did not meet your communication needs. The information you are disputing was sent to you in an email prior to your clean. In the email it states that if 2 cleaners complete the work instead of 1, the time allocated will be cut in half but that you would not be charged more. E.g. 1 cleaner for 6 hours or 2 cleaners for 3 hours. It equates to the same time. In addition, the cleaner was advised of the specifics required for your cleaning service but it is important to us to meet client needs and we always request a walk through with the client to ensure we understand your requirements. If this step was repetitive for you, our apologies. Also, our main office is closed on weekends however our employees have access to a supervisor at all times. Our cleaners were in contact with 2 supervisors during your clean and it was agreed that one of our cleaners would stay until the clean was completed to your satisfaction. Lastly, we consider it unprofessional to comment on what you consider as incompetent especially since employee names have been used. We are however happy to hear that one was able to make it right for you!! As your transaction was closed and you agreed we got it right in the end, please call the office with any future concerns. Team Mona

0/10

Called 1 888 customer service, waited on hold for over 30 min, forced to hear the home star boasting, so here I am; starting ringing expecting to speak to someone, but I get hung up on. Called a 2nd time, waited another 20 mins, same thing happens, hung up on again. Called a 3rd time, 15-20 mins later I hear the ringing and finally someone answers. I explain to them what was happening for the last hr trying to call in, she actually laughs at me!!!!!!!!!! How unprofessional, if you are not locked in with them for anything, dont bother doing business with this company we are all just pawns to them. They dont care about satisfying their customers.

5 of 6 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Hello,

I am so sorry to hear about this and certainly would like to look into this for you. If you could please email me [email protected] I can follow up.

Thank you,

Penny

9/10

Very impressed with their kind and professional approach. Answered our inquires and we are happy with finally product. They took approximately 3 hrs, and did a thorough jobs. Originally asked to have AC and furnace blower cleaned, but b/c of how caked on the dust was on that equipment, the team was not comfortable charging for not being able to clean it 100%, so they did it free of charge! Really appreciated their effort. Got to see the before and after pics. Only criticism would be that the team should have been more mindful of the dust/dirt they left behind, and their equipment hitting our porcelain tiles and dragging around the hoses and pipes. Will definitely hire them again.

Was this review helpful?
Company Response

Hi Rose, thanks for taking the time to share about your experience with us. Glad you were happy with the work performed and honesty of the techs. We do lay tarps, drop sheets, corner guards during our process, so I'm a little worried about the issues. Maybe there is a part of our service we are overlooking and not protecting the home enough. I will try to contact you to discuss, but if you get to read this before I reach you, please contact me as well. Even though we've been in business for many years, We rely heavily on feedback because we can always find ways to improve, so thank you for pointing that out. Thanks again for putting your trust in us and having us in your home to perform the work. We look forward to being of service again down the road. All the best, ~Paul


First Review

4/10

Hired Elbow Grease, recommended by word of month. When I made the appointment Auggy seemed helpful and willing. I explained what I needed cleaned, and I asked to have one person come in. They contacted me via email days before to remind me. On the day of the cleaning Auggy arrived an hour late, then she decided herself that a second person would be arriving to help her clean. Which meant I was now paying $37/hr instead of $20. At no time did she ask if that was ok, She explained it would be cheaper, but I could tell she was playing me. The cleaning was done in 2 hrs. After everything dried I could see that the kitchen counter was not touched, left dirty. The washroom floor was dirty, and the wind sills were still dusty and dirty. Door nobs were untouched. The only good thing I could mention is that they were polite and didn't mind when I poked around and asked questions. Also their site says minimum 3 hrs of cleaning, and they didn't mind getting it all done in 2 hrs. I forgot to get an invoice, the next day I called to requesting one to be emailed to me, Auggy said she'll send one "today or tomorrow morning" ....still waiting...........

Was this review helpful?
0/10

I called this company after word of month referral. When I initially called I explained exactly what I was looking to have done. Basic stacker washer/dyer on my main floor, and that I wanted to have someone come take a look at what can be done. The lady on the phone sent Dan who got there in about an hr. He came in looked at the area that was prepared for the plumbing to begin as soon as I could find the right person. I was quoted for 850 tax included. It sounded reasonable and on par with what other's had quoted. So I said yes. First Dan mentioned he would need to brake open the drywall and weld then turn off all the water in the house. 2 hours went by and Dan said that the plumbing was complete. When I looked at what he had done I noticed he used plastic pipes instead of the copper that would have been used for welding, and that he only had 2 lines in; even a dim witted person would know that Landrys have 3 lines, 1 hot water, 1 cold water and drainage. Dan had only put in the hot and cold and forgot the drain. He's response was "Oh Yeah, expletive".....every second word out of his month was profanity.... It was clear that he had forgot. So before he would continue he asked to check codes or something so he went to his truck for 10 mins or so. When he came back he spent about 15 mins explaining what he would need to do to follow code. Lastly he adds that in order to do everything right it will cost 1800 plus tax. I was in complete shock! I would never have had Dan to begin any work if I had known what he would be charging. I was stuck, so I asked to speak to his supervisor. Malik was no more helpful, I was hoping he would come up with a solution, maybe give me a discount or something for Dan gross incompetence, but nothing was offered, well I was on the phone Dan got so offended that he didnt wait for me to get off the phone, when he decided for himself that he would cut the lines and leave. I had to ask him to settle down and let me finish talking to his sup. Dan was unwilling to compromise, he didnt see that I could not afford the price to had changed the cost to. And that he should have more carefully quoted me, did he not know that I required 3 lines for a landry? In the end I had to pay him 565 just to get him out. Never ever will I call these ppl again. I do not trust the employees, at bare minimum I wanted professional, knowledgeable and experience, which I did not get. I guess they can afford a bad review here and there.

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Hello R.Mann, first and foremost, you had called in for an estimate, it was a free estimate for someone to come out and assess your project, and that if you did not agree to the work you can send the technician on his way. Upon arrival, our technician Dan assessed and gave you a price ONLY for the Water line service, drain work was not included in the price, you had signed and agreed to only do the water service because our price was very competitive and reasonable, we were the fourth company to come out and give you an estimate, you liked the price to run approximately 25ft of water line service and agreed to the price for the Water Line service so we went ahead and completed the work for you. And for your awareness, throughout Ontario, we extensively use plastic pipes when doing water lines for residential and commercial properties. When we quoted you for the drain, we left you an estimate for $1800+hst, this was before any work was started, to run approx 25ft of drain line, that included to break the concrete, run the drain line and re-cement the floor, you did not agree with the price and only wanted to pay $1300, we had informed you that we cannot do that type of work for that price you wanted to pay. On the written contract it states that you agreed and signed for the hot/cold Water line service and that we were not responsible for the drain work. We at New Canadian Drain & Plumbing are a VERY honest and reputable company and your accusations against us are unjust.

1/10

Hired Brent through real estate agent. Thought I was getting a good deal and that he was a knowledgeable professional. I was wrong, I do not recommend dealing with this company, either they don't care about doing it right, or they have incompetent people working for them. Brent missed a lot of stuff that was in plain sight. Brent missed electrical wires sticking out of sockets, I pointed them out and he couldn't tell what it was for, had to ask a real professional, after moving in, to find out. Had unsafe electrical wiring uncovered, and unprotected surrounding the outside of house, Brent failed to mention that it should be covered with a plastic cover or something. Lastly during the inspection I repeatedly asked about a whole in the back yard grass, he couldn't explain it, thought it maybe some type of plumbing/drainage or something. Turns out it was a GROUNDHOG! Spent over $300 to get rid of it! He was a total waste of money,

Was this review helpful?
10/10

This was the second job I hired KC to do for me. I had KC return to drill the hole for my kitchen fan exhaust. Once again he did not disappoint. A Consummate professional and very skillful handyman. He and his team did just as wonderfully on this job as in the past. They had the job completed within a reasonable amount of time, they were hard working, and cleaned up after themselves before leaving. Thanking KC again for a job well done.

Was this review helpful?
10/10

KC recently came into to work on my basement kitchen. The only thing he had to work with was rough in pipes. He came in and within one day installed plumbing, sink, counter top and taps; he did an amazing job. He went above and behind by levelling our cabinets perfectly for no extra charge. He was very helpful and knowledgeable about the work I required. KC was patient and answered all our questions. When they finished KC and his assistant cleaned up and left the room in good shape. I plan on hiring KC to also drill the hole for my kitchen exhaust fan. Definitely a professional gentleman who knows what he doing.

Was this review helpful?