Alliance Renovations

Basement Renovation
Calgary AB T3J 4C9
Write a Review
Write a Review
Website
HomeStars
Basement Renovation
Alliance Renovations
Star Score
StarScore uses a complex algorithm which considers a company’s review ratings, responsiveness, reputation, and recency. Learn more.

82%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Low reputation means there has been review tampering or a company request to remove a review. This score is also impacted when we do not have enough information i.e: low number of reviews.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)
Verified by HomeStars

Reviews for Alliance Renovations

Average customer rating:
8 10 (13 reviews)

Sort by

nikolay
nikolay
0 reviews Calgary, AB
10/10

Basement Project

One of my friends recommended Alliance for basement development. They did all planning, provided professionally done plans and did all necessary demolition prior to starting renovations. The project was running online, we could see the schedule and updates of the schedule. If something was changing Ryan was contacting us right away and in general communication was fast and clear. Price was fair, we could see clear costs breakdown and total amount we payed was as agreed. We highly recommend Alliance for basement renovations.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you for the business, we hope you enjoy your new space, I will let the team know of your kind words. im happy you enjoyed our on line construction scheduling .Keep A eye open for your new picture album from start to finish of your Reno- soon to come.

thanks again

Alliance

Private User
Private User
Private User reviews Calgary, AB
10/10

Beautiful garage renovation!! Thank you Alliance!!!!

Alliance Renovations did an amazing job on my garage renovation! The quality of their work is impeccable and it was completed in a timely manner. The windows that are imbedded in the overhead door are my favourite feature of my garage. Great job Alliance! I cannot thank you enough!

Was this review helpful?
Company Response

Thank you, I hope you enjoy your Garage that we built for you. You were very patient with the delay of the special order door you ordere , the garage does look very nice. I will relay your message to The Alliance team.

Thank you for your Business, referring Alliance to your family or Friends with a sale, a gift card will have your name will be sent out.

CE

Private User
Private User
Private User reviews , ON
10/10

Garage build

I had a 20x20 garage built by Alliance and would have to say the experience was pleasing. The service was exceptional , staff were hard working and professional. Once job was done dealing with the management was also very polite and professional. I would recommend this company anytime

Was this review helpful?
Company Response

Thank you for taking the time to give our team nice comments, They do work very hard for our customers and for there company .
Please refer us and receive a gift card on any future sold jobs.
thank you again and enjoy your new garage.

Management

Private User
Private User
Private User reviews Strathmore, AB
10/10

Renovation project

Cant say enough about this company! Great crews to work with and friendly staff. Our renovation turned out exactly how we planned it! If you need a quality renovator Alliance is your company!

Thanks again Alliance Renovations

Was this review helpful?
Company Response

Thank you for your kind words. I will relay this to the crews and the team.
I am glad you like your Reno and I hope you enjoy it for many years to come.
Please refer Alliance, on a sold job you can receive a gift card.

thank you
Management

Private User
Private User
Private User reviews Calgary, AB
3/10

This is a Tough One

I noticed most of the good reviews are quite dated; so it's time to add my two cents. I agree; Ryan is the best thing about Alliance. Brian, their concrete guy was also great; but he quit shortly after my project. The rest of the 'crew' were horribly equipped; poorly prepared; unskilled; inexperienced and spent a lot of time not showing up at all. The project, an excavation and installation of a 10' x 10' sunken concrete patio and new lower entry door (provided by me), started 157 days late and went 6 weeks over, ending with an incorrectly sloped ground slab and useless dry well. An excruciatingly stressful experience. After being insulted, threatened and verbally abused by the 'owner' when I sought warranty repair; a couple of guys finally showed up to 'fix' it without really doing anything. And that's the last I've seen or heard from them. Like I say; Ryan is great.

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

This is a tough one to understand the review - Brian & his crew were the men who did your entire job and you Praise him in your review. Only others were concrete supplier for your walkout. Ryan was the supervisor for your project. Brian did the excavation - cribbing under tarps and we poured the walls in cold weather and used heat to cure the concrete at no extra cost to you. You were kept informed on the entire project through phone call and emails through Builder trend. Your job started Oct 1 2019 the final pour was Nov 4 th 2019 - then your Job was continued in the spring which you agreed in March -April 2020 when it warmed up to finish off the small items as it was safe and it could be used as a entry into your basment. To include the days in between through the winter is not correct time line for your job.

The slope issue was your request as we explained that the correct way was to tie into your storm drain pipe under your floor to have proper drainage, you did not want to spend that amount to do that so you said to put in a dry well in with Minimum slope to the door where you wanted the drain. thats what we did upon your request. Then we had one of the biggest rain storms in 2020 in June the water could not drain as fast as it came down. This is when you requested the warranty about the slope of the drain IN June 2020.
I spoke to you at this time after I read all the documents and emails of your project. You denied the change order for the drain being connected to your storm drain. This is when you got heated with me with words, I did not threaten you or verbally abuse you in any way, I actually stepped up to the plate and approved the warranty and sent out the Ryan and his guys to cut concrete out and put a bigger dry well in so there would be no more issue.

Professional solutions is our Integrity
CE

Tazz2007 in Calgary
Tazz2007 in Calgary
0 reviews Calgary, AB
2/10

Garage

Not such a good experience, no communication , call the office with little to no response . cancelled the job 8 days in as I could not get a time line from anyone. almost 24 days since I cancelled and am still waiting for my deposit refund which was to be refunded in 15 days as per their contract.

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Kevin Stein in Calgary
Kevin Stein in Calgary
1 review Calgary, AB
8/10

Garage

Great company. Competitive pricing. Our garage was built on time and looks great. There was an error but their service team came out and made adjustments to it. Thanks guys.

Was this review helpful?
Andrew in Calgary
Andrew in Calgary
1 review Calgary, AB
10/10

Garage

I am very happy with the outcome of my garage. All the people who worked on my garage were very friendly and profesional. It did take a few weeks longer than they said, and I was a bit frustrated at times, but I do understand that there is quite a lot involved in constructing a garage- especially when you get all the bells and whistles. I believe now that some delays are inevitable with any good garage builders. Also, it would save a lot of time if you get all your upgrades at the start instead of adding them as the project is going on. Despite the delays, it is more important to have a well built garage, and that is what Alliance did for me. Good job guys. Thanks for everything!!

Was this review helpful?
Company Response

Alliance really appreciates you kind words as well as your patience.
thank you
CE

Amanda in Calgary
Amanda in Calgary
1 review Calgary, AB
10/10

Great workers with skilled workmanship

I had wonderful experience building my garage with Alliance. From the email I sent to inquire about the garage, they were quick to respond and curious. My Rep was Don, he answered all the questions I had and given me more information I should know. Even things I didn’t consider at that time. Also, everyone of the crew who worked on my garage was hard workers. Even in scorching hot weather, they worked worked hard without complaints and with professionalism. They looked out for my need and helped out where they can. Everything was nicely done and lot quicker than expected. In between stages of building when I had questions they answered. Overall, it was a wonderful experience I have only the greatest appreciation for everyone one who worked on my garage. I would definitely recommend Alliance renovations to all my family and friends!

Was this review helpful?
Company Response

Thank you for the very kind word , I will make sure the team is rewarded.
thank you CE

Dave L in Calgary
Dave L in Calgary
1 review Calgary, AB
1/10

Garage Project gone wrong!

My garage was $2000 over budget and didn't fit my truck even though Don knew the size as I told him and Ryan. Would have on my cost me $500 more preconstruction so I had to pay for their mistake. Took 4 months instead of the 2 I was promised. Left with a garage that's man door is almost a foot below grade so ice can build up before it, poorly finished Trim, Garage opener won't work with my smart home. Not at all happy....sent emails. I signed off and gave them the last payment and they promised to make it right. So far haven't seen anything

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

This response is long over due, you say the garage did not fit you truck. If you did tell Ryan or Don the size of your truck & you signed - approved the plans to the size of the garage would you not known that your new purchased truck would not fit.
I do not know how that is Alliance mistake after you approved the plans. Alliance did come to the plate, the cost to remove the backwall and add 2 ft to your garage and pour 2 ft and a new wall was $4000.00. Alliance did cover 1/2 of that cost as you agreed to split.
Alliance gave you choices with the back walkout door, because you had a 2 ft concrete wall and you only wanted 8 ft ceiling. The door had to be cut into the wall for the reason of the head room. Which would make the door entrance lower then the top of the concrete wall .
From the notes you did not want to move the door to the side of your garage where there would not been a issue. This was all pointed out to you. We did give you options.
Your moter was changed at no additional cost to you with smart home, but you have not mentioned that as it was done before you wrote your review. Alliance did come to the plate and did whatever we had to do. Alliance has gone back twice for warranty calls since then.

CE

The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.

More about Alliance Renovations

Whether you are renovating your home, developing a basement, building a garage / addition or upgrading the landscape and exteriors with concrete, our team at Alliance Renovations can help. We are a Calgary owned and operated company with a very experienced estimation, design and construction team.


Our team of professionals have over 25 years of experience in the building industry. During that time we have been very fortunate to have completed over 1500 projects.


Our goal is to ensure our customers that no matter the size of the project, we strive to complete the project on time and for a very reasonable price. We pride ourselves on making sure the job site is as neat as possible and treat our projects as if they were our own.


WHAT SETS ALLIANCE APART:


Online Scheduling – Keeps the project on schedule
A + rating with the BBB – We do business the right way
Using only top–quality professionals – your project is being completed by one of the industry leaders
Competitively-priced – basement and garage packages at affordable pricing
5 million dollars liability
Licensed and bonded - for your protection
Available financing – flexible plans: keep your hard-earned money, pay low monthly payments
Trained project managers make sure your job is well looked after
Review our processes from start to finish to ensure everyone is on the same page (no surprises)
Professional designs ( some in 3 D )
Application for all permits and inspections reports provided – less work for you
Furnace(s) cleaned at the end of project
Professional Cleaning Service – leaves your project neat

CATEGORIES
Basement Renovation, Concrete Contractors, and Garage Doors & Hardware
SERVICES
Basement Development Basement Finishing Garage Development Bathroom Renovation Home Renovation Concrete Service
WEBSITE
http://alliancerenovations.ca/
MEMBERSHIPS
BBB, Calgary HomeBuilders Association
LIABILITY INSURANCE
Yes
BONDED
Yes
WRITTEN CONTRACT
Yes
Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.