High Level Movers

Moving & Storage
228 Limestone cr Toronto ON M3J 2S4
Write a Review
Write a Review
HomeStars
Moving & Storage
High Level Movers
Star Score
StarScore uses a complex algorithm which considers a company’s review ratings, responsiveness, reputation, and recency. Learn more.

82%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Low reputation means there has been review tampering or a company request to remove a review. This score is also impacted when we do not have enough information i.e: low number of reviews.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)
Verified by HomeStars

Reviews for High Level Movers

Average customer rating:
8.2 10 (78 reviews)

Sort by

Maya in North York
Maya in North York
1 review , ON
10/10

Residential Move

Amazing team. They were quick, efficient and professional and packed everything neatly and we amazing!

I hired High Level Movers to move my 1 bedroom apartment, they finished within the 2 hour minimum and I was amazed!

Will definitely use this company again in the future.

Was this review helpful?
Anne from Burnaby
Anne from Burnaby
1 review Toronto, ON
0/10

Worst moving experience ever!

I needed to find a mover with storage, on short notice. Not many movers were available. When I called the Co, I spoke with a gentleman who I specifically informed that I wanted the price for the move and two months storage as my daughter would be moving out upon returning to school in late August. Everything was verbal - which is unusual as most Co provide an email quote for approval. When the movers showed up at my daughter’s condo, she paid the agreed upon amount and she also confirmed that it was for the move out and two month’s storage inclusive. I can only assume it was the same gentleman that I spoke with in the phone because he had a Russian accent. I received a call in Aug demanding the storage payment for August. When I explained what both myself and my daughter were told, they said that we were wrong and that I was to pay $200 for August or get everything out. (A bed and 5 boxes.). Despite trying to explain what we were told, no one would listen. I was passed on to the gentleman that I spoke with originally and the confusion only increased. Sadly, when my daughter and I picked up her items (with another, very professional mover), her beautiful bed was significantly damaged. The new mover also told ins that they were treated very unprofessionally by the staff at the facility and that the staff were rude to them.

Was this review helpful?
Company Response

Hello Anne,

First off, we are very sorry for your bad experience. We strive to make every customer happy and content with their moving experience. Let’s start from the very beginning. When you first called to our office, our manager was the one who answered your call. It was end of the month, and a very busy time for all moving companies. You were so frustrated that you couldn’t find any company available to do the move for your daughter. Our manager was able to arrange your move by squeezing you into a very tight schedule. This was in order to help you and your situation. You were explained all the charges thoroughly over the phone. Transparency is one of our business mandates and we always communicate honest prices. At that time you were so happy, understanding, and appreciative. All of our phone calls are recorded for quality and training purposes, and for discrepancies in the future that require us to replay the recordings. Secondly, right after the conversation was done, you received a formal email confirmation with all the details and pricing that was provided to you -and by you ( such as the pick up address and drop off address). The day before your move, as a mandatory procedure, we need to receive your final confirmation from you, which our secretary is responsible for. When she calls to confirm she repeats back to you the moving date/ time/ locations/ and charges. This was completed successfully. On the day of the move, in the morning, as soon as the movers arrived to your pick up location, they were unable to start the job without you signing the contact ( where it again states all the charges that were discussed to over the phone/ and email). Once again, this was signed successfully without any hesitation from your end. The move was completed in 4 hours, which was done in a time efficient manner for your move. So far no problems, and everyone was happy. The problem began when after one month, when your storage was past due, and our secretary tried to give you a call and friendly reminder that the storage was past due and you have to pay your storage fee for the next month. You began to argue with her that it wasn’t understood that the payment was a monthly rate, you understood that the storage fee was for an indefinite amount of time (which does not exist in any storage facility)... from this argument you began screaming and yelling and swearing, verbally abusing our secretary. As a manager I could not accept this, that our worker who was just doing her job professionally and properly will be abused by a client. The phone line was disconnected as this form of conversation is unacceptable. The next time you called you requested to speak with the manager. She transferred you to the manager. The manager explained everything to you correctly, and where the understanding of payment was unclear. When the manager has requested that the overdue payment be paid by you, you started to complain that you don’t understand the managers accent. You asked to speak again with the secretary. You were transferred back to the secretary for your convenience, and she explained the exact same thing to you, but you still didn’t want to accept the payment that was due. At this point you started to complain that the move wasn’t satisfactory, that it took too long, that the drive time was in correct, and so on... As professional movers, we have all the tools and knowledge how to do our job properly. We have GPS tracking system on all our trucks and moves. So we can see every single step of the moving process (when the engine stops/ starts/ every turn/ the driving speed/etc). We sent you all the proof that our movers spent 2.5 hours at the pick up location (where they disassembled the furniture and wrapped your furniture professionally, and properly loaded the truck). We sent your proof of the driving route the movers took and time they spent on the delivery, which was one hour. You can see they didn’t stop anywhere or take a wrong route. It was a fair and honest delivery to our storage facility. They unloaded all of your items to the storage unit in only 30 minutes, which was incredibly fast. After all the facts were presented to you, you agreed to pay for the storage for one additional month and warned us that you will choose another company to move you out of our storage and will post everywhere bad reviews on the company. After this bad experience we took above and beyond measures in your move out process. We made sure before your movers arrived that every single of your items was wrapped and not damaged, and took photos of them as evidence. And here we are now, that you are accusing us of damaging your items. If you can prove even one point in all these accusations you have written against us where we were wrong, we are happy to give you a full refund. I hope here my accent doesn’t confuse you.

Best regards,
Eugene
High Level Movers

angela
angela
1 review Toronto, ON
8/10

In town move

We used High Level Movers to move our entire 3 bedroom home. They worked tirelessly late into the night without a word of complaint and were very careful with our belongings. They helped put beds together, were professional and very polite, kind and helpful. I would recommend and use them again.

Was this review helpful?
mikeandger
mikeandger
1 review Toronto, ON
10/10

Local move

We were very pleased with the work from High Level Movers. We liked the fact that they wrapped all the furniture and moved at a normal pace (no rushing, which we have found usually leads to more damages). Would recommend to family

Was this review helpful?
Company Response

Hello Mike,

Thank you very much for for your great review and recommendation. We are very glad that you choose our moving company as your relocation service provider that you were pleased with our moving services. Looking forward to working with you again in the future.

Best regards,
High Level Movers

Amber
Amber
1 review Vaughan, ON
10/10

Moving

You know when you are planning a move. Everything seems to be in line and you realize its time you need movers and your heart sinks. You ask around for help, break the internet searching for the most trustworthy, dependable, worth your hard earned money and time efficient movers, who truly value and respect you as a person and your stuff as your prized possessions. On top of it if you have anxiety, it gets worse. But here is when I found High level movers. I called in and talked to a guy named Eugene, I was still skeptical so I went to his office. Thank you for your ptience and understanding Eugene, truly you put my mind at ease. From being professional to giving me brotherly advice to save me time and money, you made my task super easy. Aldar and David (Super heroes) were prompt. They were at my place five minutes before my actual appointment time. Evaluated the situation and advised me on the game plan of the move. They wrapped everything, making sure nothing got even the slightest of a scratch and had my stuff ready to go. And at my new place, like two men helping their family move, They took care of the littlest things.

Thank you all of you at high level movers. Trust, if there is a next time, I am looking or asking no one, I have your information saved.

Was this review helpful?
Company Response

Hello Amber,

What an amazing review! We are truly happy your experience was as great as we aimed for and that we could make moving process absolutely stress-free for you. I'm sure the movers would be delighted to read this review regarding services they provided. We really hope you will choose us again for your future move!

Best regards,
High Level Movers

Tammy
Tammy
1 review Toronto, ON
10/10

Moving

A job well done. The men were so very kind, friendly and professional. They helped me to move so quickly! Very impressed.

Was this review helpful?
Company Response

Hello Tammy,

Thank you for taking the time to rate our moving services we provide. We appreciate the feedback. We value your business . Thanks for using High Level Movers for your move.

Best regards,
High Level Movers

Kala C. in Toronto
Kala C. in Toronto
2 reviews Toronto, ON
0/10

STEER CLEAR

All of my belongs damaged or destroyed. Giant scratches put into things.
The company claimed no liability or apology.
DO NOT USE. AVOID AT ALL COSTS.

On top of all of the damage, their movers showed up over an hour late and lacked all of the supplies that their patronizing phone operator assured me they would have.

If you value your belongings, use ANY other company.

Was this review helpful?
Company Response

Hello Kala,

It appears that we have no record of you as a client of ours and your review history is quite inconsistent. The description of your experience does not align with our company values, and the way we operate. Could you please provide a little more details about your interactions with us? I encourage you to give us a legitimate call so that we can show you the High Level difference.

Best regards,
High Level Movers

H1324350 in Old Toronto
H1324350 in Old Toronto
1 review Toronto, ON
10/10

Moving Toronto

Definitely recommend this company!
We had great experience with them. Our move was done fast and easy.
Movers worked without break, they wrapped everything and took our beds apart.
So for sure 10 Stars!!!
Will use this company again

Calvin

Was this review helpful?
Company Response

Hello Calvin,

Thank you for amazing review. Your satisfaction is our goal!!! And we are glad to hear you had an excellent experience with our movers and service they provide. Looking forward working with you in the future.

Sincerely,
High Level Moving & Storage

jaimitoteran
jaimitoteran
1 review Mississauga, ON
10/10

1 bdr apt move in

Zurap was friendly,proactive and helpful. Thank you. He did a great job and will look for him in the future!thanks

Was this review helpful?
Company Response

Hello Jaimie,

Thank you so much for sharing your positive moving experience with our best movers in the city. We make a point of rewarding our employees when they get positive online reviews. So they will be happy too. Looking forward to working with you again in the future.

Best regards,
High Level Movers team

JLB
JLB
1 review Richmond Hill, ON
10/10

Service

Movers were very friendly and polite. They took care moving things as not to cause damage. Very accommodating and willing to go beyond. I felt comfortable having them in my home. I felt they were very honest people and worked so hard throughout the day.

Was this review helpful?
Company Response

Hello,

Thank you for taking time to write a review of your move with our moving company. We reward our employees based on positive online reviews. So the thank you comes from the entire team. Good luck in your new location.

Best regards,
High Level Movers team

The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.

More about High Level Movers

High Level Movers is a team providing its valued customers specially designed moving services that best suit the customers’ problems for more than 10 years. *** Our services are fast and reliable. Our different offices provide convenience to the customers. Our Toronto office, Calgary Office and now Vancouver Office are ...
Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.
Looking for Moving & Storage pros in Maple?