Anik's Major Appliances

Appliance Retailers
Toronto ON M3B 2M3
Write a Review
Write a Review
HomeStars  >  Appliance Retailers in North York  >  Anik's Major Appliances
Star Score
StarScore uses a complex algorithm which considers a company’s review ratings, responsiveness, reputation, and recency. Learn more.

39%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Low reputation means there has been review tampering or a company request to remove a review. This score is also impacted when we do not have enough information i.e: low number of reviews.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)

Reviews for Anik's Major Appliances

Average customer rating:
4.3 10 (9 reviews)

Sort by

sal in Toronto, Ontario Canada M5R2E2
sal in Toronto, Ontario Canada M5R2E2
18 reviews Toronto, ON
2/10

purchased a range and was not allowed to cancel the order

i originally purchased a $3000 bertazonni range. The same day i paid for it, i wanted to cancel the order. The range was still sitting in the showroom. I was never told it was not cancelable. I was not told before i paid for it that it was a final sale.
The customer service before the sale was great. After the sale it was awful. I could have easily cancelled this order at any other high end appliance retailer in toronto, where I have bought over 10 appliances for a number of rental properties I manage.
Eventually, I had to order another range (a kitchen aid) just so i could conclude the business deal.
the experience was awful.
In future, I will never go back here. I would suggest that you can buy anything being sold at this store, elsewhere. Therefore go elsewhere and you will not have to experience this problem. I have learned from this mistake.
I am again, in the market for a gas range (wolf), dishwasher (miele), washer/dryer (miele), frig (smeg) and I am shopping elsewhere. Why would i put myself in this position again.

Was this review helpful?
Private User
Private User
1 review Toronto, ON
2/10

No after sales help

Bought a wine fridge 3 1/2 years ago. It stopped cooling a few weeks ago. I called the store to see if they could help in any way, e.g. recommend a repairman who was competent and fair. Instead I was treated rudely and dismissively. They seemed obsessed about their liability for even recommending a repairman. There are many many other stores out there. Which I am sure would want to keep a customer happy for the next order. Anik Appliances is certainly not one of them.

0 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Ashley, Richmond Hill
Ashley, Richmond Hill
1 review Toronto, ON
10/10

Washer dryer combo

The real estate developer installed Ariston washer dryer combo in my building complex and I needed a replacement after 5 years. Not every store carries the brand but was fortunate to find Aniks Appliance carrying it. Was very pleased with the discount, prompt delivery and installation. And also a very expedient emailed copy of the extended warranty. Ibrahim is a very straight forward person to deal with and I heartily recommend his service.

Ashley

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Winchester in Richmond Hill
Winchester in Richmond Hill
4 reviews Richmond Hill, ON
10/10

Dishwasher and wall oven

We got a really good deal on a new wall oven, and a fair discount on a new dishwasher as well. They were straight and easy to deal with - none of the typical upselling etc. - and I'd recommend them easily. Their selection isn't that big, so it probably pays to call and find out if they stock what you're looking for.

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Thank you so much for your feedback. It has been great working with you on your recent appliance purchase. We look forward to see you again in near future.

Finn & Maryanne Schmidt-Hansen in Toronto
Finn & Maryanne Schmidt-Hansen in Toronto
1 review Toronto, ON
10/10

We bought an AEG washer/dryer pair

we needed a new washer dryer pair for our condo and we got a very good deal on AEG top of the line WD pair. Ibrahim was very pleasant to do business with and it did not take long to settle for the AEG pair, overall we had a very nice shopping experience there. we can warmly recommend Aniks Appliances to anyone needing a good deal on appliances.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you so much for your feedback. It has been great working with you on your recent appliance purchase. Thanks once again. Aniks Appliances

Jake in LongBranch
Jake in LongBranch
11 reviews Toronto, ON
3/10

Major Appliance Purchase for Whole House

Update: I revised my satisfaction rating to 3 from 0; the reason being all appliances are now installed and have been working for 2-months without a problem.

A word of caution...while Ibrahim at Anik's Appliances will provide you with some very competitive pricing make sure to check your invoice and capture everything that he promises...

My wife and I had negotiated delivery into the cost of the appliances and he failed to capture that on the invoice and hold to his word.

To add to our chagrin as our renovation project hit delays, there was a breakdown in communication that could have easily have been resolved... i.e. taking receipt of the appliances in a timely fashion and taking care of the delivery as originally negotiated.

We bought a new stove (Bertazzoni), rangehood (Bertazzoni), microwave (LG), dishwasher (Bosch on special order), fridge (LG), beverage centre (Danby), and washer & dryer (LG)... we have yet to install and we're crossing our fingers that nothing is broken/malfunctioning.

However, it escalated into a severe disagreement as he would not hold to his word. In the end we made the purchase and took delivery of the appliances... but, never again will I ever shop at Anik's Appliances again.

Review has 1 previous version
Was this review helpful?
Company Response

Hello Jake,
Sorry to hear about your delivery concerns and issues resulting from your renovation project delays. Please rest assured we will do our best to resolve any issues related to your appliance order as quickly as possible. Just to recap on your appliance order that was placed on Aug 16, 2015 with required date of Oct 7, 2015. Among other items, it included a floor clearance item and some limited time promotional items that were available in August 2015. Order notes show that we contacted you close to initial required delivery date to request balance payment and to coordinate delivery of your order. We were advised that your renovation project experienced delays, delivery date a pushed out was requested and we agreed to hold your order for additional 04 weeks, new delivery date of Nov 7, 2015. When we contacted you in first week of Nov 2015, you again cited delay in your renovation project requested a delivery date push out and a 2nd push out request accommodated to hold your order for additional 04 weeks at no charge. We again contacted you in first week of Dec 2015 and explained limitation on further push outs and requested a store visit. Your wife visited our store in first week of Dec to finalize balance payment, delivery details and finally agreed to take delivery on Dec 15 2015. All items were delivered as requested to the delivery address provided.

As for the delivery service charge, $69 show on your invoice as delivery fee for 11pc (truckload) of appliances. If you or your wife has not agreed to this fee please drop a quick email to our customer service and will issue a refund within 48 hours. It is over six months your order was delivered (over 10 months of order date) and if you still have not installed your appliances or if your renovation project had gone through other issues we (aniks appliances) should not be held responsible for these issues. We delivered all items as originally ordered at the prices agreed in Aug 2015 without any price revision or other charges. If the items were not delivered as ordered please contact our customer, the paper work we received back from delivery company indicate all items received and resigned for Dec 15, 2015. We deliver hundreds of high end kitchen appliance packages in the GTA and other parts of Canada every week for new home constructions and renovation projects and realize the delays in completion of customer projects can occur and we try our best to accommodate as much as possibly we can which we have in this case.

AS,
AS,
5 reviews Toronto, ON
0/10

Fridge

I bought a brand new Avant Garde fridge for $1300 . Fridge light came on upon delivery and within a few hours went off. Most unprofessional in resolving the issue. The man there won't give his name, is arguing that it is the manufacturer's fault and is trying to blame me for signing off upon delivery. Point is it worked upon delivery and went off soon thereafter. The problem was reported within 24 hours of delivery. Avant Garde sent out a technician who identified a problem with the control panel. Even after this Anik's is actually asking me to get a licensed electrician to certify that it is not a problem with the electrical in my apartment - something I have never heard of until now! I had to work directly with Avant Garde to resolve the issue.

Was this review helpful?
Company Response

The product provided was new with full manufacturer warranty. Functional issues can arise and are covered under manufacturer warranty during the length of warranty period. The reported issues are to be investigated by the manufacture or their designated service providers to determine if the issue can be fixed or a new replacement unit is warranted and Avant Garde distributor provided a new replacement unit at no cost.

MVA from North York
MVA from North York
1 review Toronto, ON
0/10

LG combo washer and dryer

Buyers beware, this store holds rejected products . I bought an LG washer and dryer combo unit for 2600$ & paid 250$ for installation . From first wash the dryer wouldnt work and Anik threw me to LG wolves who have been replacing part by part over weeks on trial and error to make the machine work but to no honest resolution .
One month down the road i still dont have a functioning washer and dryer and my first load is still in it . No help no resolution and only loads of back and forth and documentation . This company lacks empathy ethical values . I paid hardearned money and i regret using this company and LG .

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

The product provided was new with full manufacturer warranty. Functional issues can arise and are covered under manufacturer warranty during the length of warranty period. The reported issues are to be investigated by the manufacture or their designated service providers to determine if the issue can be fixed or a new replacement unit is warranted and a brand new replacement unit was provided within two weeks of warranty service call at no charge as well user training provided over the phone on how to use the product.

Carmel Suttor from Old Toronto
Carmel Suttor from Old Toronto
3 reviews Old Toronto, ON

First Review

2/10

Danby Portable Dishwasher

They have good deals on the internet, and the delivery was prompt. However, six months into using it the drain stopped working. Since it was within the manufacture's warranty I thought I was covered. However, I had misplaced the receipt. When we asked Anik's if they could issue a duplicate, they said that it would cost $50 and that I would have to drive up to pick it up, since they would not mail it.

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.
Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.