The Lumber Guys

Building Supplies and Hardware
4265 Weston Rd Toronto ON M9L 1R4
Write a Review
Write a Review
Star Score
StarScore uses a complex algorithm which considers a company’s review ratings, responsiveness, reputation, and recency. Learn more.

70%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Low reputation means there has been review tampering or a company request to remove a review. This score is also impacted when we do not have enough information i.e: low number of reviews.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)

Reviews for The Lumber Guys

Average customer rating:
7.4 10 (11 reviews)

Sort by

artnota
artnota
1 review Toronto, ON
10/10

Drywalling and studs

Got a delivery on time with no issues. The product was well packaged and did not get wet. Will use them on my next project

Was this review helpful?
Tony in
Tony in
1 review , ON
10/10

Excellent service

Excellent service and workmanship . Carry in was a huge help. Prices can't be beat. Excellent products.
Advise was great too.
Looking forward to dealing with them in the near future.
Very satisfied customer.

Was this review helpful?
Private User
Private User
Private User reviews Vaughan, ON
0/10

project

if you are ever thinking to make any kind of deal with The Lumberguys' just Stop and thing one moor time.
cause they are dishonest
cause they are un organized
cause they very very dishonest theirs Customers!!
SImply stay away from this company!!
otherwise you will remember this review!!!

Was this review helpful?
Yegor Sak of Richmond Hill
Yegor Sak of Richmond Hill
1 review Richmond Hill, ON
9/10

2 story deck

Ordered lumber for a fairy large 2 story deck which required multiple deliveries. The materials were delivered on time and as ordered. The driver was a little bit rude, but the price was unbeatable, and they even brought the materials to the work site for the contractors. Steve was very helpful with placing my order. Would definitely use Lumber Guys again, I just hope they get a new driver.

Was this review helpful?
John Oborne,  Oborne Contracting
John Oborne, Oborne Contracting
12 reviews Toronto, ON
0/10

Simple lumber deliveries you’d think?

From their time as employees at Rona the owner and President of The Lumber Guys "Guy" and his side kick shipping Manager "Steven" knew that Oborne Contracting Inc. was one of the bigger general contracting companies in the GTA and they worked diligently to solicit our lumber contracts when they formed The Lumber Guys. We made the choice to give The Lumber Guys an opportunity to secure our business but in two words or less…..BIG MISTAKE! This company is so unorganized and so unprofessional it boggles the mind. It the three orders we provided them for two separate projects in the span of just over a week encompasses the amount of issues you might expect from a supplier over the course of many years. Right from the original ordering to the deliveries the numerous and comical issues seemed like scenes out of The Three Stooges or Laurel and Hardy movies. The mistakes of The Lumber Guys cost my company over $5,000.00 dollars in billed lost man hours and sub trade time. The owner and the shipping manager did nothing to rectify the situation, provide any fair compensation or even apologize. I am now left fighting for refunds on all the wrong materials shipped another $1,000.00 plus. In all the issues of suppliers over the course of 21 years Oborne Contracting Inc. has been in business we have never felt so inclined to review and warn others of any company. Use The Lumber Guys at your own risk, but you have been warned.
If you are even considering using this company and wish to have a verbal testimonial please feel free to call us at 905-889-2841

Was this review helpful?
Company Response

There was a misunderstanding between the order desk and Oborne Contracting Inc with the width of the LVL’s. We were willing to change everything right away and pick up the other LVL’s. When we got to the site to do the exchange Oborne Contracting Inc did not want to pay for the difference in cost for the LVL’s, we could not drop off the LVL’s without the payment. Oborne Contracting Inc insisted that they would not pay for the difference in cost so we left the job site

Chiqui from Mississauga
Chiqui from Mississauga
1 review ,
2/10

Lumber

After doing extensive research and what seemed to be a gleaming recommendation on this site, we ordered $2400 of Pressure Treated wood. The day of delivery they called to say they were short of material and were giving us the option of larger cuts of wood but yet not providing a discount for the inconvenience. My husband was understandably upset as he knew we were probably getting the bottom of the barrel when it came to the quality of wood. When he asked them, if this was the bottom of the barrel, they said, "No, we just ran out because of the long weekend." My husband asked, well what if it's not good material when it gets delivered, can we send it back? Can I check the material?" Well, they got defensive and manager Steven who, Josephine from the front said was overhearing the entire conversation threatened us and told her to tell us, "If you're gonna check every material then I'm not gonna let them deliver to you!" Sure enough, it was subpar cracked, twisted and lots of knots. To top it off, they tried to deliver material that was not Pressure treated that would have been useless since we are building a deck. We were also missing material upon delivery that we got billed for. It was a good thing my husband took the day off for the delivery. If it was just me, I would not have known and we would've had to rent a van/truck to return it all the way to their store from Mississauga. The worst part is, when we first spoke to them, they made it seem easy enough to get the credit since we're paying by visa and they had the machine on hand. However, when we it came to actually getting the credit for almost $100 worth of material, the manager Steven all of a sudden said, we had to come in to the store just to get the refund even though the error was on their part and not ours. I contacted Visa and they said they should have been able to refund from the machine or even just from their end. Steven finally agreed to process it and said he'd call me back. Well he gave me the run around. I called again and ended up getting the owner Guy, who said that I definitely do not have to come in and get my refund and this should have been dealt with. After about a week of Steven sitting on it and me calling them about 10x, I finally got an email from Josephine saying they have processed the refund except over a week later, it still hasn't shown up in my account. I'm still waiting for my refund and we've had to get more materials from another place to compensate for the ones they never delivered! I definitely do not recommend!

Was this review helpful?
Company Response

Hi Sue from Saksatoon, I apologize for what happened to your delivery. We only carry top quality wood so when we ship out material there is no bottom of the barrel, the wood from the top of the skid is the same quality as the wood from the bottom of the skid. When we do deliveries we cannot allow the customer to have our truck sitting there for hours while you pick through every single piece of wood, we have lots of deliveries to do and it would hold us up for the rest of the day. We don’t ship out broken pieces of wood so there shouldn’t be any problem with the wood and if there was a piece that was damaged we would replace it. With the refund our portable machine is not set up to do deliveries so that is why you would have to come in to get the refund.

Concetta from Richmond Hill
Concetta from Richmond Hill
1 review Richmond Hill, ON
10/10

Deck

Great service. Helped with the project planning and educated us on environmentally friendly products. Very personable staff and delivered when promised. Would definitely use their services in the future for any construction needs.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you

Julian from Vaughan
Julian from Vaughan
1 review Vaughan, ON
10/10

Basement renovation

I went to the The Lumber Guys for most supplies during my recent Basement renovation. They were very helpful and i found everything I needed. i would defiantly recommend them to anyone that needs renovation materials.

Was this review helpful?
Company Response

Hello Julian,
glad we could be helpful, please let us know if you have any future projects which we can give you a price on.

The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.

More about The Lumber Guys

The Lumber Guys is Toronto's best source for all construction and renovation needs. We take pride in providing the best quality of material, contractor pricing and attention to detail with customer service. Our current customers range from home owner, independent contractors and custom home builders. Come see our showroom and ...
Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.
Looking for Building Supplies and Hardware pros in Vaughan?