Vasy Transport

Self Storage
Toronto ON M5P 2K4
Write a Review
Write a Review
HomeStars
Self Storage
Vasy Transport
Star Score
StarScore uses a complex algorithm which considers a company’s review ratings, responsiveness, reputation, and recency. Learn more.

77%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Low reputation means there has been review tampering or a company request to remove a review. This score is also impacted when we do not have enough information i.e: low number of reviews.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)

Reviews for Vasy Transport

Average customer rating:
8.1 10 (13 reviews)

Sort by

Z.K. in Ville-Marie
Z.K. in Ville-Marie
0 reviews Montreal,
0/10

Worst company to use, Broken Furniture, Hidden Charges, Rude Owner

One of the worst companies to deal with
If you do long distance move for fixed price they will rush and loose or damage your furniture.
On short distance moves they will work super slow, use 2 men to carry a small item and also damage your furniture.
They always have one guy who does not know anything about moving!

BEWARE OF HIDDEN CHARGES!

Mike the owner is a dishonest and a vulgar person.
When you ask for compensation for damages he will start shouting like a little kid who you took candy from.

Will not send you your receipt as he is possibly evading tax

Complaints sent to authorities !

**********
Updated Response

1. If we were so bad moving company, why did you hire us second time after the long distance move? :) :)
>>That apparently was a mistake! as, as per my review, your people worked so quick the first time and as everything was wrapped, i did not fully realize the damage

2. I understand you want to hurt us, putting the worst review possible, using all the **** possible.
>> Expected answer, witness were there and pictures speak for them selves. You can ask your team.
as for the review, it is the reality and as you mentioned, this is canada , a place where you cannot do damage to someone and just go away.

3. But that's what for? because you dind't want to pay the 1 hour traveling time!!! You did a big scene at the end of the local move, trying to pay $100 less
>> A fee you did not declare, i talked to you on the phone, with your workers inside the apartment. What scene are you talking about?

- menacing and insulting our workers and trying to intimidate them with your two friends.
>> Make up whatever you want. my friends did not get involved or say a word to your workers. Its you who were shouting on the phone, and swearing. We have it recorded. I calmly agreed to the deceipt of coming back to repair with your mover, no altercations or any abnormal conversation took place with your team, again 3 witnesses where there. The only loud mouth was yourself

As we expained you over the phone, all the companies charge 1 hour extra for traveling time for any local move. In fact you received an email confirmation 1 month before movig day, where is clearly written about the 1 hour extra to be paid on top for traveling time. And you replied to our confirmation, by accepting it. (we can proof that to anyone).
>> And i accepted that as it was clearly my mistake for trusting your word, and clearly asked you what you are going to do for broken dresser.

3. please stop **** by using our photos. The photos you posted, are the photos we sent to you to show you that the dresser was already damaged when we get it from Toronto storage (where other moving company deposited it with no blankets or other protection!!!!!)
>> Nope, broken piece was clearly mentioned to your workers where they dragged the dresser and it was about to break. Yet they still broke it. I do not have to make up or say anything that did not happen. Blanket was in Toronto with cardboard on the dresser but somehow it did not arrive with you, not above you to take a $5 blanket

4. of course we send receipts anyone, even if they don't ask for. You already have one for the long distance move.
>> No i do not and you did not send either

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Hi Zaid,

1. If we were so bad moving company, why did you hire us second time after the long distance move? :) :)
2. I understand you want to hurt us, putting the worst review possible everywhere on the internet, using all the lies possible.
But that's what for? because you dind't want to pay the 1 hour traveling time!!! You did a big scene at the end of the local move, trying to pay $100 less - menacing and insulting our workers and trying to intimidate them with your two friends. As we explained you over the phone, all the companies charge 1 hour extra for traveling time for any local move. In fact you received an email confirmation 1 month before moving day, where is clearly written about the 1 hour extra to be paid on top for traveling time. And you replied to our confirmation, by accepting it. (we can proof that to anyone).
3. please stop lying by using our photos. The photos you posted, are the photos we sent to you to show you that the dresser was already damaged when we get it from Toronto storage (where other moving company deposited it with no blankets or other protection!!!!!)
4. of course we send receipts to anyone, even if they don't ask for. You already have one for the long distance move.

Vasy team

Extremely Satisfied! in Old Toronto
Extremely Satisfied! in Old Toronto
1 review Toronto, ON
10/10

Extremely satisfied!

I wish to thank you and your team for the excellent service we received. We were very impressed with the professionalism and care that was taken at both pick up and delivery. I would be happy to serve as a reference if need be and will highly recommend your company to my family and friends. Thank you for the care and diligence taken throughout the move.

Was this review helpful?
Lise in Ottawa
Lise in Ottawa
1 review Ottawa, ON
10/10

Large coffee table delivery

This company is excellent. Delivery was on time & well organized. Efficient & good communication all along. You will not be disappointed! They delivered a large coffee table from Toronto to Ottawa.

Was this review helpful?
Hi in Montreal
Hi in Montreal
2 reviews Montreal, QC
10/10

Move

Vasy Movers were absolutely amazing and truly saved the day! After another company cancelled on us at the very last second (we were leaving the next day!) Vasy showed up and helped us move within an hour of us calling. They were professional, well priced, and the service was excellent. They kept our things in storage for two months before delivering them. While transferring our stuff, they did damage a cheap Ikea lamp, but had bought a new one and brought it to our place when they delivered our things in storage. They really went above and beyond. No complaints at all and would definitely recommend.

Review has 1 previous version
Was this review helpful?
Private User
Private User
Private User reviews Toronto, ON
10/10

Efficient Movers! Highly recommended

This was my first time to move out of province. I was a bit overwhelmed with the idea of moving all of my furniture and boxes at once and have them arrive safely. However, the service offered by VASY TRANSPORT made it so easy! I am 100% satisfied with their service. Claudia is extremely nice and understanding. I was supposed to move on April 28th but for unexpected personal reasons I had to postpone my moving date and my trip to May 12. Claudia was very cooperative to accommodate any rearrangements from my side and was flexible enough to reschedule according to my request. Movers [Mike & another nice mover] were really quick and careful with furniture. They were also friendly and polite! I think I was lucky to experience VASY TRANSPORT services for a reasonable price. I will definitely be happy to contact them in the future. Highly recommended.

Was this review helpful?
pa
pa
1 review Hamilton, ON
9/10

Single person home move

Everything was very quick, efficient, and professional at a fair price. Unlike previous moves, there was little stress on us at home. The only criticisms are that, when the furniture arrived at the destination, the mover told us that reassembly of furniture was not included. "Disassembly of furniture at origin & reassembly of the furniture at destination" was confirmed in the initial quoted email, and also confirmed when I called on the phone before the move. Although the mover said he would do it anyway, it was disappointing to not get the service we were promised, and quite uncomfortable when the mover did it for us as if it was a favour, even though it was quoted. However, they were kind enough to include an additional bookcase, even though we did not initially state it - so this was much appreciated. Unfortunately a chunk of wood from the bookcase chipped off during the move, but this has happened with almost all moving services we have worked with in the past. The most pleasant moving service we have used so far - and definitely the fastest! In general, excellent and speedy service - would recommend to anyone.

Was this review helpful?
Brenda G in Mississauga
Brenda G in Mississauga
3 reviews Mississauga, ON
10/10

Great Service Great Move

I got great service and would recommend this company for
moving furniture. They wrapped everything well.The process was quick and easy. Received my furniture same day it was picked up. Great communication. No hidden costs.
Nothing seems damaged. Will be using them if needed in future!

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Sorin H. in Toronto
Sorin H. in Toronto
1 review Montreal, QC
10/10

moving service Toronto to Montreal

I had such a great experience with Vasy Transport moving service this past weekend from Toronto to Montreal. Claudia was super helpful over the phone; she was friendly, courteous, knowledgeable, and accommodating of my moving schedule and particular needs. She was good about following up and sending me confirmation emails that included all the details of my move so I knew exactly what I was getting into - no surprise or hidden fees. On the day of the move, the movers were led by Mike and they were prompt, friendly, professional, efficient, and diligent. The movers were able to take direction very well, but they also asked appropriate questions when they weren't sure of something, which I appreciate because I would rather answer questions and have the move done correctly. The moving crew was respectful and considerate of my belongings and took great care to ensure that everything was packaged, handled, and moved as carefully, yet efficiently, as possible. This was such a stress-free, smooth process, I would not hesitate to recommend them to my friends in the future.

Was this review helpful?
The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.

More about Vasy Transport

Long Distance Moving - Movers Long Distance - moving from / to Toronto to/ from Montreal Ottawa Kingston Quebec - Residential moving service - mover Toronto to Montreal - moving company Movers Toronto to Halifax Fredericton - movers from Ontario to Maritimes - Ontario to Nova Scotia moving company - ...
Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.
Looking for Self Storage pros in London?