Real Canada Wide Moving Services Inc.

Moving & Storage
8546 126 AVE NW Edmonton AB T5B 1G9
Write a Review
Write a Review
HomeStars  >  Moving & Storage in Edmonton  >  Real Canada Wide Moving Services Inc.
Star Score
StarScore uses a complex algorithm which considers a company’s review ratings, responsiveness, reputation, and recency. Learn more.

49%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Low reputation means there has been review tampering or a company request to remove a review. This score is also impacted when we do not have enough information i.e: low number of reviews.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)

Reviews for Real Canada Wide Moving Services Inc.

Average customer rating:
5.3 10 (84 reviews)

Sort by

Patel Sahi in Edmonton
Patel Sahi in Edmonton
1 review Edmonton, AB
10/10

Great Job

I cannot say enough nice things about Real Canada Wide Moving. The entire process was a breeze because of the company's professionalism and reliability! Leo, Tony, Kaisi, and Piere were super! They made moving day actually enjoyable with their friendly, courteous, can-do attitudes! And Nicole was great to work with over the phone in the booking process! From day-one, my interactions with this company confirmed that I made the right choice. I researched many moving companies and received a several estimates, and while this company was the most helpful and good rate, YOU GET WHAT YOU PAY FOR! We went with a cheaper company for our previous move ten years ago, and let me tell you, it was so not worth it! American Moving & Storage is worth EVERY penny! They definitely deserve all of their 5-star ratings! Take the stress out of moving and hire this company; you won't regret it! They treated us, our home, and our belongings like we were royalty. They covered every piece of furniture--even the cheap Ikea stuff that I said not to worry about--with furniture blankets, and they covered the stair rails and door frames with protection as well. They even rolled out the "red carpet" to protect our wood floors. Leo, Tony, Kaisi, and Piere worked so well as a team and they had the BEST energy--they spoke kindly and calmly to one another when maneuvering heavy pieces of furniture and joked around in a very uplifting and relaxing manner. It was such a relief to have them take care of us on moving day!!! They even rearranged our bedroom furniture for me several times until I was satisfied with the arrangement. So patient and so kind! If we ever move again, we will definitely hire Real Canada Wide Moving

Was this review helpful?
Company Response

Thank you very much for your kind words.

Private User
Private User
1 review Vancouver, BC
0/10

awful

Underestimated pickup and delivery times. Lack of care for our items (bouncing the dolly down the stairs, dropping boxes, several damages to furniture, many broken dishes). Very poor, aka non-existent customer service. Unsafe feeling dealing with the delivery drivers after we had a payment dispute when the company asked us to pay nearly double their estimate. Unreasonable, unhelpful, unapologetic. I terribly regret using this company.

Was this review helpful?
Evan  in Santa Cruz
Evan in Santa Cruz
1 review Ingleside, ON
9/10

My move across Canada

I recently moved from Toronto, Ontario to Edmonton, Alberta and was worried about the procedure, luckily the pros at Real Canada Wide Moving helped me out. The procedure was hassle free and the customer service was exceptional. I highly recommend this movıng company if you're looking for a great move for a cheaper price.

Was this review helpful?
David in Edmonton
David in Edmonton
1 review , ON
7/10

My Opinon.

This moving company isn't the best, truth be told, with all the reviews and such, but it is an exceptional company. Although they had there up's and downs they still got the job done right and on time. The only problem I had was the communication. I couldn't get in touch with them for a little bit but it got sorted out. In my opinion this is a good moving company for people want a proper move with out paying the expensive price. I'm only writing this review because I was satisfied with the way every thing went down. This company takes thousands of family's across the nation, people who don't have any problems don't write any reviews, the ones that do, well do. So I don't believe this company is all that bad. But then again that's my opinion. S0 to finish it all of, I encourage you to take the chance and book with this company, you might be satisfied.

Was this review helpful?
Berh in Edmonton
Berh in Edmonton
1 review Edmonton, AB
0/10

Please choose a different moving company

Where to start? My experience with Real Canada Wide Moving was awful! I hope this review will prevent others from being completely taken by this company. I was moving from BC to Alberta, was give a quote from 1000lbs at $680 to 2000lbs at $830. I booked them for Dec.1 2017. The driver called me a full week early asking to pick up my furniture. Of course not expecting this I was not ready and still working. Then on Nov.30/2017 I was supposed to receive a call to confirm pick up for the next day (Dec.1). I waited until the end of the day and gave them a call, they told me that because I wasn't ready the weekend before that my furniture was rescheduled for Dec.2 pick up. Ok, not the end of the world but a heads up would have been nice? They show up, everything goes well and they take all of my furniture and boxes. Then a few weeks later I get my final bill which was 1820lbs and the charge was for $1110! They charged me $100 to go up 5 stairs! I eventually got that charge removed but could not understand why my bill was $1000 for 1820lbs when my quote for 2000lbs was $830. I was told that is their pay structure?! Then I set up delievery for my belongings, they showed up looking as if my boxes were thrown down the stairs, dishes inside were broken (they were packed properly), they destroyed my dresser, kitchen table, one of the chairs for the kitchen table, a night stand, my stand-up fan and then I realized my summer tires for my truck never got delivered! They also delivered a few items that did not belong to me. It took me 2 weeks of asking them to pick up the items that did not belong to me when I finally drove them to their warehouse on my own time. Seeing inside their warehouse made me understand why so much of my furniture was ruined!! it looked as if they literally just shove and pile peoples things as tight as they can in there. I made a claim for all of the damage and my missing tires, this is about $3000 in loss for me and they paid me $150 and told me my tires can't be found. They told me that they calculated my loss at $300 and the deductible is $350, so i was basically owed -$50, but to "keep me happy" they sent $150. It has been nothing but a nightmare. I now have to replace so many things and go spend $600-$800 on a new set of tires which I had owned. Please choose another company to move your belongings. I would hate to see this happen to anyone else.

0 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Karim  in Edmonton
Karim in Edmonton
1 review Edmonton, AB
0/10

Moving

HORRIBLE. Bunch of snakes. Didn’t offer insurance said it was covered with them packing. Broke all my stuff and came a day late with no notification.

DO NOT USE THIS COMPANY.

0 of 2 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

On your writing we can see who is big snakes, where did you bring that snakes to this country? If you don't understand what you read, read it again again again your booking confirmation until you understand it.Don't insult the people like this, snakes etc. Respect to people and everybody respect to you.This is Canada, and everybody should respect each others.

alex in Edmonton
alex in Edmonton
1 review Edmonton, AB
9/10

Good Customer Service For Sure

Hello, here is my review for Real Canada Wide Moving.
1- 5 star for : They did pick up and delivery on time. (Guelph, ON to Edmonton,AB)
2-5 star for : When I call for sure somebody answer my questions.
3-4 star I have a glass (small coffe table top) broken.
4-5 star they solved my claim in 3 weeks.
6- 5 star they have no hidden fee.

7- Happy New year
Alex

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Julie in Vaudreuil-Dorion
Julie in Vaudreuil-Dorion
1 review Vaudreuil Dorion, QC
10/10

Life Move

I had a complete like move from Calgary, AB to Vaudreuil-Dorion, QC for work. I was over stressed with this move and never mind starting a new job on the other end while trying to get settled in to my new home. I was called by a lady named Gabby from Real Canada Wide Moving, who wanted to go over the quote of moving with me. I asked many questions on that call and through out the next 2 weeks I asked many questions over email and was answered with a quick & accurate response. Since the customer service outstanding up to this point I decided to go with this company. They Picked me up in Oct. 21 2017 in Calgary with no delay, and advised me that I would be invoiced once my belongs reached Toronto 10-12 business days later. Then on Nov.2 I received a email from Gabby with my invoice and payment options. I wanted to pay by credit card to rack up my air miles but realized I would have to pay a 3% Admin fee and so was delighted to know they had other no additional fee ways to pay. So I called Gabby after paying by E-transfer and she set me up with a delivery on Nov.4 2017. I was delighted with how quick her response was with delivery after payment. On Nov.3 I was called by dispatch with a time line for delivery from 12am-5pm and they arrived right a 2pm the very next day. The guys on both sides of my move great to speak with and really fast and gentle with my belongings. And Gabby was a gem from start to finish. So I would say to any one looking for a move, Real Canada Wide Moving is a excellent company that left me with a positive stress free move! Julie :)

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
jcassie019
jcassie019
1 review Abbotsford, BC
10/10

Moving

I would definitely use them again. I have moved from Abbotsford, BC to Fort McMurray for work yay!
I've looked around for an estimate with pretty much all the national movers and opted for this company "Real Canada Wide Moving", why?
First of all the woman (Ashley) I' ve talked to was very nice and polite to me, and more importantly the price was beyond fair compared to the other moving company. I did take into consideration the reviews that I have read, but its the same reviews with other companies though... This is the only company is the only one I've found that's closest to Fort Mac and that's within my budget.

The move went pretty well, minor hiccups. Considering it was a long distance move and the final bill was close to my personalised estimate, well Im pretty happy with the final results. As far as my belongings arriving in fort mac it was as expected were minor dings that I didn't protect myself. All of the items that I didn't want damaged I wrapped up very well and securely. I've actually sold some of my things that I can buy over in Fort Mac like breakable items like dishes, glass, etc... My dad used to be a mover so I know that long distance moving can get rough during the travel and i also know how to pack my furniture and belongings properly.

... So yeah,, definitely will use them again for the phenomenal price and staff. Thank you guys!!

Was this review helpful?
Company Response

Thank you very much.

Wissam in Kingston
Wissam in Kingston
1 review Kingston, ON
2/10

Good start, Bad ending.

First let me add my ID as not to get a reply that I am not a Customer. Client ID 7259. Move from Edmonton AB to Kingston ON, June 28 2017. Here is why I am giving you two stars only and will not use your service again, happy beginning, not a good ending.
Here are some advices to other customers:
- Number all your boxes yourself, write your full name and phone number if you have to, the sticking numbers they use get all messed up when received, you may receive other customers packages.
- Either get the extra insurance and pay more or don't go with them as there is a big chance they will lose your stuff, seems they have a mis-coordinated storage facility.
- When contacting the customer service, call again the next day to make sure your request has been entered into the system, lot get missed.
- Request a re-weighting if you feel something is odd with the number they gave you.
- Make sure you solve all the problems BEFORE paying them.
- Make sure they provide you with an invoice once payment is done.

Now for the rating:
1- One star for picking the items on time, although subcontracted, but good team.
2- One star for dealing with Gabriella on the phone, good customer service.
3- Zero star for storage - Asked for 7 weeks storage as I work on a 2 weeks on/ 2 weeks off in Nunavut. Got laid off from work at week # 4, called before the 5th week is over and asked to change the delivery date as I am back home for good, checked after 6 days and the info wasn't entered in the system, they made me pay more for the extra 6 days of storage, provided all the back-up to prove that we discussed this issue, still I had to pay the extra, being laid off with no money didn't even soften their hearts. Lesson learned: Do not talk to any male who answers the phone and send an email as to have a written proof to force their hand.
4- One star for good delivery speed once the payment was done.
5- Zero star for the time of delivery, expected at noon, delivered at 8pm.
6- Minus one star for losing 6 of our package including a very expensive mountain board and pair of skis, although my full name, my cell number and "Kingston ON" is written on each of our packages.
7- One star for Tony (From claim department) for going beyond the contract and waiving the deductible $350 insurance and giving me back a little refund although I have chosen the 60cent insurance coverage only, that refund covered only the skis, they had all the legal right not to pay me anything the same way I had the right to expect all my goods to be delivered..
8 - Minus one star for Tony for inventing excuses as not to return the extra storage payment then not responding to the provided facts.
9 - Minus one star for not providing an invoice to date, although requested on many occasions.
10- Minus one star for hiding the extra paid storage fees and putting only the basic amount on the moving contract - Evading tax?
11 - Minus one star for not answering my emails and making up excuses as to evade paying.

As I have been following this matter for the past 4 months and got nowhere with them, my next step is to contact the CRA to check on the invoice issue.

0 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Check your confirmation e-mail, we never ever give 7 weeks free storage.We gave you 5 weeks free storage and you used free. Your claim already done. You tried to get 2nd time money from us:

We don't bribe the people: Did you send this e-mail to us before you wrote this feedback?:

"If your supervisor denies it and you don’t have a recording of the August 1st phone call, consider it as one more week of free storage for the sake of doing a good deed for an unemployed father and customer satisfaction and I will give Realcanadamoving a fully positive feedback.

Thanks,
Wissam XXXXX"

You can not make money from us. We don't bribe the people. As your e-mail if we give you money you will put positive feedback???

The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.

More about Real Canada Wide Moving Services Inc.

Canada Movers, Moving Company, Local and Long Distance Moving Companies. Cross Canada Movers, Vancouver, Edmonton, Calgary, Regina, Winnipeg, Toronto, Montreal. Moving and Storage Services.
Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.