Twg Landscaping & Property Maintenance Inc.

Landscape Contractors & Designers
59011-728 Anderson Street North Whitby ON L1N 3V6
Write a Review
Write a Review
Website
HomeStars
Landscape Contractors & Designers
Twg Landscaping & Property Maintenance Inc.
Star Score
StarScore uses a complex algorithm which considers a company’s review ratings, responsiveness, reputation, and recency. Learn more.

97%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Low reputation means there has been review tampering or a company request to remove a review. This score is also impacted when we do not have enough information i.e: low number of reviews.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)
Verified by HomeStars
Best of 2019 winner 7 timesBest of 2019winner 7 times

Reviews for Twg Landscaping & Property Maintenance Inc.

Average customer rating:
9.7 10 (141 reviews)

Sort by

NT
NT
6 reviews Pickering, ON
10/10

Minor Landscaping Cleanup

Todd and crew came in to remove some garden beds, 2 trees and regrade slope on one side of house. I was happy with the quality of the work, they did it properly without cutting corners. The guys were professional and friendly, a pleasure to work with and would happily use their services again.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you, it was our pleasure!! We will pass on to our staff your comments and look forward to serving you again.

Herb
Herb
1 review Whitby, ON
8/10

Outdoor step replacement

We were satisfied with the work performed. Due to wet weather in the Spring the original work date had to be revised. The TWG team kept us up to date on the rescheduled dates.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you for taking the time. We appreciate it and will share with our team for improved services.

10/10

Landscaping of front yard

Todd and his crew installed interlock in my front area and also planted some ornamental grasses as a divider as the front lawn is shared with my neighbor. This was done in October last year. In the Spring I noticed that a few of the plants had died and I called Todd to let him know. He promised to stop by and have a look and he did so last Friday. He confirmed that the plants could not be salvaged and he said that he would have them replaced today. This morning two of his workmen came by, dug up the dead plants and replaced them. The entire front area looks great now. Thanks Todd, for going above and beyond.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you for taking the time to share your experience. I will share it with our staff and Todd. Enjoy your project, we look forward to serving you again.
Tammy

Mike H.
Mike H.
0 reviews Cobourg, ON
10/10

Patio and walkway

This is the second house Todd has done for me. Both jobs have been excellent.
About 8 years ago was job 1... it says it all when to this day, not a Stone has shifted.
Thanks Todd !

Was this review helpful?
Company Response

Wow! Thanks for the review. Always great to hear past clients speak to the quality of our work and longevity of the jobs completed to our standards.
Cheers, enjoy, and we look forward to serving you again.

Tammy

Private User
Private User
Private User reviews Ajax, ON
10/10

First phase backyard this year they have finished the front!

So satisfied with front yard and steps we had them back for first phase of back yard this year and they will be back for next phase next spring. Amazing crew, pleasure to work with Todd and Tammy!! Highly recommended and we continue to do so without reservation.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you for the great review. We are pleased and look forward to serving you again. I will let the staff know

Rob and Cheryl  in Port Perry
Rob and Cheryl in Port Perry
1 review Port Perry, ON
10/10

Redo front steps and patio with natural stone and install interlock at top of driveway

Todd and his Team were great despite working in awful climate conditions. They started a 10 to 14 day job at beginning of October but due to awful weather delays completed it toward end of November. Unfortunately the cold temperatures meant the concrete and grouting did not take. Without any dispute Todd agreed to redo the installation in the spring and have done a beautiful job. We could not recommend them more highly.

Was this review helpful?
Company Response

Thanks Cheryl and Rob! Great to hear. We hope you enjoy and look forward to serving you again in the future.

kris.semeniuk in
kris.semeniuk in
1 review , ON
10/10

Front walkway/driveway, and back yard patio (raised and ground level)

Plain and simple..... if you don't hire TWG Landscaping you are probably making a mistake. I wish that every business owner had the same drive and passion for excellence and customer satisfaction that Todd does. They replied pretty much immediately and Todd showed up within 2 days to provide a quote, suggestions and various prices based on stone type etc. He spoke honestly about various ideas that we had, and presented money saving options that we had not thought of. I was concerned about shifting stone, post installation but the shear amount of compacted foundation TWG used would probably support a skyscraper. I also had sketched out locations for gas lines (barbecue/hot tub) as well as electrical (lighting) that I wanted to contract out myself. Todd put me in touch with the right people, each one of them as professional as he was. Todd was patient and extremely helpful when meeting with us to determine colour, stone type etc. His employees were courteous, hard working and driven. The project turned out better than we could have imagined, on time and on budget. (note: the price included 3 large evergreen trees and various other plants not shown in pictures)

Thanks again Todd, we are telling everyone we know!

Was this review helpful?
Company Response

WOW! Thank you so much Kris for your great words. As always this will be shared with our staff to reinforce why we do what we do. I rarely get to see the jobs as we are always busy and forget to get pics so it is a definite pleasure to see the great looking job and know that our goal to be efficient in our communications and be accountable and on time are all being reached. Thank you again, Todd will also be pleased to hear! I always say, work to your passion and you will have passion in your work. Enjoy, Tammy Gould

peter in Whitby
peter in Whitby
1 review Whitby, ON
0/10

TWG

You installed a natural stone stairs for me I called you Tod several times ever stone on the step is cracked you seem like nice people doing the job i need a lot of grading done and would still like you to handle it please call Peter or Pauline 289 274 4414

Was this review helpful?
Company Response

04/22/19 This is the THIRD time you have changed your story in this review...You sent your daughter to make threats to us by email, posted on my facebook page where you are quoted as stating that you were trying to get us over there "one way or another" and called us liars, recorded us without our permission, and now you are back with the review thing. We have NEVER had issues with our clients calling in for warranty and never ignored a client as we do not have call display. No way of knowing who is calling in which was obvious when an appointment was booked for you without knowing who you were and your real reason for calling. You just told us in email you hired another contractor to repair it "more honest than you" so we do wish you all the best of luck. Thank you for the review.

02/15/19 You can imagine our shock to read this after just speaking with you hours ago to book an appointment for grading with you. At that time you led me to believe that you spoke to Todd before on a site (not that we worked for you) in fact you neglected to mention your previous job this morning at all. You state that you called Todd several times, but your name was not known to me, or Todd as it should be of one who called several times. In fact, we have not heard one word from you since 2012 when you did contract us to install Natural Armor Stone steps.

As you can verify if you look back on our contract from 2012 it states that "Natural products such as Armour stones, Slates, Flagstones, etc., have flaws and/or imperfections, and will fade with time. This is a consideration of both ordering and warranty and is deemed acceptable by the client when signing this agreement. Flaws are not warranty issues and may cause product failure. Perfection is NOT a characteristic of Natural stone, so it is recommended if perfection is desired, man made products are better controlled for this."

It is disturbing that this is a platform for people to utilize (truth or not) in strong-arming a company, as it is harmful to post the review that you have and we trust you will concede and remove it since it is defamatory in its own way. The fact remains that we have done nothing wrong, and were nothing but professional in our dealings with and for you at the time. Your job would have been out of warranty (were this even a warranty issue) over four years ago. While we have been known to just go and fix things for folks because we pride ourselves in the service end as well, you can be sure they did not approach us by rating us a zero followed with talk of a lot of work to come, then calling Tammy a Liar multiple times (anyone who knows her will agree is impossible, She will not lie, period). Approach is absolutely everything when you are trying to get something done by one who is not obligated to do so. This is baffling to say the least.
EDITED? not sure why you edited your original review. Our response remains. We love what we do and prefer to ask our staff to work in stress free environment
Good luck

a_lilly31
a_lilly31
1 review Courtice, ON
10/10

Front steps and walkway

They work hard. They work well and they do amazing work. Company for behind due to weather and our site was delayed for start date.. but the company and Good himself stayed in touch with us to make sure we knew what to expect and when.
They did a beautiful job on our front steps and walkway to give the front of our house a facelift. Not only is the work good, the workers are friendly, happy, hard working and easy to chat with. They got the job done in one day and kept our lawn and property clean the entire time.
Thank you for such a beautiful job done.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you for sharing. We will be sure to share with our staff. Our success is definitely hinged on the behavior, attitude, and love of the job that each staffer possess. They will be pleased.

Happy and safe holidays to you and yours.
Cheers,

Tammy Gould

David S.
David S.
1 review Pickering, ON
9/10

Lanscaping of back yard including: removing and replacing lawn & retaining wall, building a shed pad and putting in a walkway and patio around a deck.

Although it would have been nice to have a site sketch, the nature of the retaining wall being built from approximate 18" x 36" rough stone blocks meant sorting out layout issues as work proceeded. The owner and crews were easy to work with and any issues or design changes were sorted out quickly on site.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you Dave for sharing your thoughts...We appreciate it very much. I will pass on to Todd that feedback as he will sometimes just assume the layout is natural and we go with the land and the stone as able, as i believe your comment indicated somewhat however, it does help the homeowner to have an idea and often is a good tool to help with their input prior as well. Wishing you and yours a very happy holiday season.

Cheers
Tammy Gould

The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.

More about Twg Landscaping & Property Maintenance Inc.

As a family owned and run business since 1993 and started in Ajax Ontario, we pride ourselves in the fact that our company has been through a recession in our earliest of years and have built our name on our reputation for quality landscapes, professional services, and superior craftsmanship our clients rely on and refer without hesitation.

Landscape companies are distinguished by what they provide, how they provide it and the price in which that costs. We have been around to prove that you get what you pay for. Our landscape designs are unique to every property owner, and our landscaped projects are as detailed as you need. TWG Landscaping will incorporate plants that will expand on your project and soften the hardscaping. Landscapes should fit the property, and grow with the family.

Big or small, every project receives the same professional services...

Serving the Durham Region of Ontario since 1993, encompasing Pickering, Ajax, Whitby, Oshawa, Bowmanville, Courtice, Newcastle, Port Perry Ontario and surrounding communities.

CATEGORIES
Landscape Contractors & Designers
PRODUCTS
Patios, walkways, interlock driveways and inlays, soldier courses, stairs natural and precast, retaining walls natural and precast, garden walls, BBQ surrounds custom, Arbors, Pergolas, waterfalls, Designs/Service customization and so much more.
SERVICES
Residential Customized Landscape construction Design/Build Services, Commercial, and Industrial, Multi Residential property winter maintenace within Durham Region and some surrounding areas.
BRANDS
Permacon, Unilock, and others as preferred by client...We are not limited or committed to any one product but list our preference in order preferred
STYLES
All styles
SPECIALITIES
Natural full service landscapes and Formal garden design
WEBSITE
http://www.twglandscaping.com
YEAR ESTABLISHED
1993
NUMBER OF EMPLOYEES
9
RETURN POLICY
Contract to Policies and warranties
PAYMENT METHOD
Visa, Master Card,Cash and Cheques
LICENSES
Whitby Chamber of Commerce, CFIB, Landscape Ontario Horticulture Trades Association, Canadian Nurser
MEMBERSHIPS
Full 2Million Coverage and WSIB insurance
LIABILITY INSURANCE
Yes
WORKERS COMPENSATION
Yes
PROJECT MINIMUM
Yes
PROJECT RATE
Absolutely required by our company with full Scope and Process of work, Schedules for design, subs..
WRITTEN CONTRACT
Yes
WARRANTY TERMS
Warranty Terms 2 years workmanship
Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.