Maid-For-You Home Services

House & Apartment Cleaning
1978 Yonge Street Toronto ON m4s 1z7
Write a Review
Write a Review
HomeStars
House & Apartment Cleaning
Maid-For-You Home Services
Star Score
StarScore uses a complex algorithm which considers a company’s review ratings, responsiveness, reputation, and recency. Learn more.

67%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Low reputation means there has been review tampering or a company request to remove a review. This score is also impacted when we do not have enough information i.e: low number of reviews.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)

Reviews for Maid-For-You Home Services

Average customer rating:
8.2 10 (68 reviews)

Sort by

Maggie in Toronto
Maggie in Toronto
10 reviews Toronto, ON
10/10

House Cleaning

We received Maid For You's brochure in the mail and didn't know anything about them. We had just moved to Toronto and had our entire house rewired which meant there was plaster dust in every crevice of our home. Two ladies showed up on time and spent 5 hours lifting and cleaning every object and surface in our home. I have asthma and was so grateful to have that plaster dust removed from our home. While it was expensive, it was worth every penny. I would definitely hire them again.

Was this review helpful? Yes No
Westerly from Toronto
Westerly from Toronto
1 review Toronto, ON
0/10

Cleaning

I had high hopes, based on the highs costs.
The cleaners were late and did not do a good enough job at all.
The support staff in my opinion are defensive in an unproductive manner. This company was referred to me by a friend and it seems they are content to rest on the laurels of old clients and seem not to care about embracing new ones. EPIC fail.

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful? Yes No
David from Toronto
David from Toronto
1 review Toronto, ON
0/10

Home \cleaning

its a shame that the service deteriorated after about 12 months of good service. Revolving door of different people even though I requested the same cleaner. After a while I gave up and found an independent cleaner. I kindly notified Maid for You and got he most shocking and disappointing response in return...I'm not used to being threatened by companies who underperform. See below for my notice of termination and their response.......
-------------------------------------------------------------------------------------
Hi David,

Thank You for letting me know, just so your aware all staff that work for our company are prohibited from working privately with our current and former clients as per their contract with us and clients acknowledge with their signed authorization form that they understand a three thousand dollar fee applies if they hire one of our staff privately. These conditions are enforceable for up to a year after someone leaves our employ. Further when this happens we notify Revenue Canada, the Ontario Labour Board and WSIB so they may address the payment of HST, payroll taxes plus WSIB and ensure the employer is complying with Ontario Labour law and making all appropriate remittances on the employees behalf . I am not suggesting this is the case but clarifying the policy.
Thank You

----------------------------------------------------------------------------------
Good morning Cynthia. Just to let you know that I’ve decided to end our working relationship. I have found an independent cleaner that will allow me to have the same person every time which you are aware is important to me.

Thanks very much for your teams service.

All the best.

David

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful? Yes No
Company Response

Hello David,
You were, I believe, a client for approximately six months before cancelling service for a period of time and when you called to restart service, several weeks later, you requested the same day and staff. That was not possible. You chose the same day with a different person even though you were offered the original staff member on a different day. You had only two staff in the time you were with us. One for one visit, the other for the duration.
Thank you for the opportunity to address a concern that costs legitimate companies, like Maid For You inc., several hundreds of thousands a dollars a year and more importantly jeopardizes the individuals these "clients" hire privately. Private arrangements mean the individual is not being paid statuary pay, vacation pay, employment insurance, canada pension plan, workers compensation and our contribution to the health tax plus other benefits accorded by a legitimate employer. Some clients will, in the efforts to save a few dollars hire staff privately. This practice, better know as the underground economy, not only deprives the individual the safeguards all working people should have as a given but by not paying the HST tax they refuse contribute to the institutions that the HST funds like health care, education etc. We seldom reply to comments on the site because our we don't see it as a legitimate venue but the opportunity to address this issue was too important to ignore. We value clients who share our values and in the seventeen years we have been in business we have been fortunate to have the opportunity to serve many of them.

Johanne Belanger from Mississauga
Johanne Belanger from Mississauga
1 review Mississauga, ON
0/10

Home cleaning

After three years of successfully using this service, the last six months they have become unreliable. Late cancellation to schedule; turnstyle of workers and yesterday, after they had not shown up to clean our home, nor called, I contacted them. The woman answered the phone told me that had not transferred us to their new system and she was sorry. They could not come for 10 more days to clean...a month since the last cleaning. In frustration I used the word "hell". She told me I was not speaking in a mature fashion, it was unacceptable and she was immediately cancelling my contract and hung up. I was infuriated and called back. She told me they turned down 40 people this week as they are too busy. She would. It give me the names of the owners to speak to and asked me where I wanted my house key sent! She hung up again on me. NEVER EVER USE THIS SERVICES. To the owner if you read this, FIRE this woman.

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful? Yes No
Deb from Toronto
Deb from Toronto
4 reviews Toronto, ON
2/10

House Cleaning

I find this company is very difficult to work with, offering more excuses than quality of service and accurate information. Consistently late arrivals due to over-scheduling, very little accommodating of the client's needs. Requested only one person who would be the same individual. Too often send different people and the standards vary too much. On the occasions when my 'regular' person isn't able to come or two were sent for half the time, the work was terrible. When the household came down with the flu and only 8 hours notice was given, there was a charge rather than offering to reschedule. I realize there are policies but this company adjusts the time weekly without notice - never being accountable.

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful? Yes No
gerta from Toronto
gerta from Toronto
1 review Toronto, ON
3/10

home cleaning

they did an ok job, really just superficial clean. I checked the corners of floor and still dust and hair left behind. they missed some spots on the appliances. Overall they did an adequate job but wouls not hire again as it wasn't to my satisfaction.

Was this review helpful? Yes No
amanda beecham from Toronto
amanda beecham from Toronto
1 review Scarborough, ON
0/10

House Cleaners

Please let me assist you in not selecting this company.

To start, the charge was $280 for your initial deep clean sending over 2 cleaners for 4 hrs. I was hesitant because I had just had a deep clean 3 weeks prior. I told the girls I didn't need the stove, fridge or the baseboards cleaned. We got off to a bad start since Maid For You servers were down I didn't get the email about the types of cleaners needed and so I had to run out and purchase (while the clock was ticking and they used dishsoap) To my dismay, 3.5 hrs into the clean the girls were still cleaning the first floor of my 1 bedroom bungalow and I get a call from the company that the girls need more time at $70 per hour. I said no and I had to clean my basement on my own. The next visit is $140 two weeks later for 1 cleaaner and that should suffice because I've already had the deep clean said Maid For You. Not only did my cleaner show up at 8:30 instead of 1 pm (because their servers were down again!!!) the same thing happened. 3.5 hrs in I got another call from the company saying they needed more time at $35 per hour!! Yes, the cleaners are good cleaners but they're not efficient and it looks like they're trained to take their time to drag out the time (and the final bill). The company Maid For You is not worth the high fees to cover the salaries of those in charge. AND both times I asked for cleaners that could drive because I live so far from transit and both times they made their staff walk (it must have taken them over an hour from the closest bus stop). This company is for those that really don't care about money and don't mind the run around of servers being down and the countless other excuses I was given. Save yourself time, money and aggravation and KEEP LOOKING.

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful? Yes No
Freddie in Toronto
Freddie in Toronto
1 review Scarborough, ON
0/10

Home cleaning

I hired maid for you to clean my home twice. I regularly use a cleaning service (twice a month) but was in need of a new company. My 4 level 3 bedroom split house is always 5 hours to clean.

I wasn't thrilled with the service the first time, many surfaces like all my bedside tables and coffee tables were not wiped down, but it was their first time and I gave them the benefit and decided to give them a second try while I was on vacation.
My husband was there to let the cleaning person in and instructed him to not clean 2 bedrooms out of 3 upstairs and the two basement levels (which is a little more than half my house).

When I got home I did indeed find that only half the house cleaned so expected the bill to reflect that. I was very shocked to find I was charged for the full 5 hours on my credit card.
I called in the morning to discuss this as it was obviously an error. There was no way it took the same amount of time to clean half a house as it does a full house.
The lady I spoke to (the owner) was beyond rude. She kept cutting me off mid sentence. Would not let me explain. She kept saying "we did what your husband told us". Which had nothing to do with what I was saying. I totally understand my husband said to not clean the 2 bedrooms and the basement, but there's no way it took 5 hours to clean 600 square feet!
When I asked her to please let me finish explaining she very rudely demanded "no you listen to me". To which I said no I will not, I will be contacting homestars and my credit card company.

Now i see why the first woman who cleaned my home said she was a very rude person after she had used my cell phone to call into the office when she was done.

I will never ever use this company again and I strongly urge BUYER BEWARE!! They only want to get the most hours possible. I would be very Leary in having them bill if you are not there to see them come and leave. I will also be making a complaint with the better business bureau as they cannot bill me for more hours than what has been worked!

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful? Yes No
Company Response

As this client is aware, appointments are booked for a set period of time and the onus is on the client to make changes to the time they have reserved. The husband spoke with the office staff on the morning of service and indicated he was aware of the time and confirmed his desire to not have two of the bedrooms cleaned but a through general cleaning of the rest of the house. More than a week later the wife called screaming into the phone about her house not being cleaned and demanding all of her money back. Difficult at first to even determine who she was because of her behavior. She was exceedingly rude and demeaning to the staff member on the phone and was asked several times to stop yelling. This client was called the day following service as we do with all clients. There was no return call from the client ontil her very rude demanding call mentioned above. A house will not look as clean after almost two weeks as it did the day it was cleaned. The client has indicated she will not pay for the service even though she did receive what she asked for and what was confirmed by her husband. Some clients simply want something for nothing and are not capable of addressing concerns in a mature constructive way. When they do make complaints they also tend to do so under an assumed name, as is the case here. I would advise other companies to be very wary serving this individual. We were asked to take down our original response because it included this individuals real name and that is not allowed. We stand by our response and are appalled at her blatant misrepresentation and at her personal and defamatory comments about our staff being allowed in the review.

The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.

More about Maid-For-You Home Services

Bonded, Insured, WSIB covered trained employees with WHIMS certification. We are a certified WHMIS training facility. Fire and water plus biohazard certified staff. Truck mounted carpet and furniture steam cleaning. Dry vapour steam and UV-C used for a truly green clean. Condo cleaning program available including free concierge hours and ...
Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.
Looking for House & Apartment Cleaning pros in M4t?