Two Small Men With Big Hearts

Moving & Storage
Toronto ON
Write a Review
Write a Review
Website
HomeStars
Moving & Storage
Two Small Men With Big Hearts
Star Score
StarScore uses a complex algorithm which considers a company’s review ratings, responsiveness, reputation, and recency. Learn more.

78%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Low reputation means there has been review tampering or a company request to remove a review. This score is also impacted when we do not have enough information i.e: low number of reviews.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)

Reviews for Two Small Men With Big Hearts

Average customer rating:
7.8 10 (142 reviews)

Sort by

James K.
James K.
0 reviews Toronto, ON
10/10

Moving

Great company, great work, fair pricing,
Thank you for all of your help on our move.

Was this review helpful?
Shari Robertson  in Hamilton
Shari Robertson in Hamilton
1 review Hamilton, ON
1/10

Poor customer service

We hired 2 small men in Hamilton for our move feb 16. The movers themselves were great the owner/management are terrible. We were missing parts to reassemble our refrigerator after move. No one ever returned my calls regarding the missing parts. Terrible customer service. Do yourself a favour and look elsewhere!
Feb 27 response to Barb
Hello Barb, your response from the hamilton office is a blatant untruth. Not one person from that office EVER called me to discuss where the hardware was. They never called me at all for anything!!The movers did not ask if we wanted it put together and I did not say we were not willing to pay on the contrary each mover was given a $50 tip for their hard work!! Money was not an issue they did not leave the hard ware in the fridge I can assure you of that.
People beware this is just damage control on their part. Do not hire
them!!
Too bad no one from the office had the courage or decency to call a customer to address their concerns.

2 of 2 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Hello Shari, I checked with the Hamilton office to find out what happened with your fridge. You had phoned the office a few times and each time you were told that the missing screws to put the door back on were inside the fridge. The men were going to put the fridge door back on for you when they completed the move but were told it was not necessary because it would take more time which you were not willing to pay for so they told you where to find the screws to reassemble it yourself. Then again, when you phoned they spoke to the driver and he told them where he had put the screws and again it was explained where to find them. They have not heard from you since that time so assumed you found them and there was no other issue.
Barb

Suhair B in Calgary
Suhair B in Calgary
1 review Calgary, AB
10/10

Excellent service!

Excellent service from Seth and Dalien. Arrived on time, were very patient and careful. Everything was perfect! Would definitely recommend them to anyone! Thank you for your time and great care!

Was this review helpful?
Company Response

Thank you very much for your kind words. We look forward to helping you with any future moves you will have.
Barb

Michael and Barbara Baxter in Hamilton
Michael and Barbara Baxter in Hamilton
1 review Hamilton, ON
10/10

Stress Free House Move in Hamilton

This year in 2018 we have used Two Small Men With Big Hearts for two moves within the city of Hamilton, Ontario. Both times the movers were very professional, efficient, and hard working. We truly appreciated the help of Devon and Cadeam with our last move. We highly recommend the services of this company to anyone planning short or long moves.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you so much for your kind words. I have forwarded your review to the Hamilton office.
Sincerely,
Barb

nifty70
nifty70
1 review London, ON
10/10

Moving

They moved our Mom into retirement living. Fantastic service, very friendly and patient. Highly recommended by our family

Was this review helpful?
Company Response

Thank you very much for your kind words. We look forward to helping you with any future moves you will do.

Doxable71 in Kingston
Doxable71 in Kingston
1 review Kingston, ON
0/10

Sexist and racist owner

I had booked an inner city move for this summer with 2 small men. When they arrived I directed the worker that I only wanted the furnishings moved and that I was going to do the remainder myself. Obviously they didn't listen and decided to take much more, eating up more time and resulting in a higher bill than anticipated. The owner, Raymond, consistently made disgusting and sexist jokes, and did not assist with the majority of the move other than driving. Raymond also thought it was appropriate to brag about abusing a cat to my wife. Raymond also informed me that his one employee had a criminal record and was a "con artist". One of the employees is a new Canadian from India and Raymond was mocking his culture directly to his face the entire time and the young man just took it. The employees left cigarette butts on my property and Raymond has so far not reimbursed me for damages that resulted during the move, totaling $165. The move cost just under $1,000 and I tipped all 3 $60 each. The movers are paid minimum wage as they informed me so I felt obligated to give them a tip. After I handed the two young men their tips, Raymond raised his voice in outrage that I was not going to give him a tip. I then gave him a tip to avoid an argument.

Do not hire this company.

Was this review helpful?
Company Response

UPDATE: It has been confirmed that Raymond has sent you a cheque for the $165.00 that you needed to repair the damage on the washing machine and that the cheque was indeed cashed. Again, I appologize for the way you say you were treated.
Barb

I will be looking into this right away, nothing like this should ever happen. Could you please email me so we can discuss this more.
Barb
twosmallmen@moving.ca

Heather in London
Heather in London
1 review London, ON
10/10

UNPREDICTABLE MOVE

This company is professional and hardworking, and demonstrate extreme care in moving all items. It was a difficult move, from an apartment building into a Retirement residence, where access was prohibited by walking distance to elevator, and only one elevator that could not be put on 'service'. Cody and Jake, the movers, were persistent in completing this exhausting move, and never once failed to be polite and considerate of the senior residents, and very accommodating in ensuring furniture placement and boxes, etc. were in place before leaving. Thank you again!

Was this review helpful?
Company Response

Thank you Heather for your great review. Im so happy that our men were able to make the difficult move a little easier on you. I will make sure the London office see's your review and the men get a copy of the letter as well.
Barb

Excellent Service in London
Excellent Service in London
1 review London, ON
10/10

Excellent Service

Moving is stressful and can be mayhem. Not with this service. From the moving list to the detail of what is provided you have a sense of control and what you need.
We chose to have 3 guys give us a hand. A sense of calm entered the day the moment they arrived.
It was just like moving with friends only friends that knew what they were doing!
The process was guided from the place of experience and a real caring that to ensure not one item got damaged.
The process was very efficient. Not once did I wonder if feet were being dragged to extend the time it took to increase the cost.
I will use this service for any future moves, including moving heavy furniture in my home.
I can’t thank the three small men who did arrive with very big hearts, great senses of humour and tremendous work ethics!
I recommend Two Small Men with Big Hearts Moving Company.
Maureen, London, ON

Was this review helpful?
Company Response

Thank you so much for your kind words. I have sent a copy of your review to the London office. We look forward to helping you with any future moves you may have.
Barb

Leslie in Camden East
Leslie in Camden East
1 review Camden East, ON
2/10

Mover

Showed up an hour late. Half way through packing said we needed another truck we had to wait for the other truck while the first truck left. My husband and I had to help pack the second truck or we.would.be there all day. We also had to pay for the second truck even though it was their miscalculation. The truck had no logo on it and they didn't have a proper business card. It was actually for a different company so I think the job was farmed out. The second truck did not arrive until 8 pm several items ended up being damaged . One table was totally broken. They did take 200 off the bill right away. The movers were very nice. When we discovered we needed another truck we asked them to have Andrew the sr. Person there call us to discuss the price he never called once. When it came time to pay he allowed them to take off $15 an hour for the second truck big deal. The movers were trying but the office set them up for failure horrible service.from the office in Brampton.

Was this review helpful?
Company Response

Good afternoon Leslie,

I have spoken to the office that did your move and have their response to your review.

Both the customer and his wife had a conversation with both the driver and the helper. The office did try to contact Andrew so he could talk with the client but they were unable to reach him and took matters into their own hands. Regardless, the office did exactly what he would have done given the situation.

The office staff mentioned to the client when we dispatched the second truck that the rate was generally $95.00 per hour for 1 man and the truck but that we were going to discount that rate to $70.00 per hour. Both Moussa (office staff) and Tiam (manager) mentioned to the client that we were not going to charge for the time that the mover would wait for the second truck in order to facilitate the move. Moussa and Tiam were told by the client that the pieces were small and that one man could load the truck themselves. The customer and his wife made the decision to send the crew off to the final destination against our advice.

The truck that was to be dispatched was in fact no miscalculation but rather exactly what the client requested and what we suggested based on the our conversation with the client.
Yes the movers were a bit tardy due to the fact that one employee was late. The client was called by the driver to let them know about the delay. At all times lines of communication were open.

The truck that was dispatched is not currently logo-ed but will be in two weeks, when weather permits and conducive to afix the decals. Our CVOR number is on the vehicle. But again we were always in contact with the client. The rate discounted was not $15.00 per hour but was $25.00 per hour with absolutely NO FUEL CHARGED for a move that was a distance of approximately 500 kilometres round trip.

The client, although advised to keep one man extra on site to help load the second truck, refused this option on his own accord. Had there been at least one extra man on the second truck the move may have gone a bit faster.

Please contact the office regarding the broken table and any other damages that were done. Im sure they will take care of it for you.

I was sent a copy of the invoice and I can see that you were only charged $70.00 and not the $95.00 that was the rate for the service you received.

Sincerely,
Barb

Anthony and Mario in Pickering
Anthony and Mario in Pickering
1 review Pickering, ON
10/10

Residential Move

One of the best moving team we have ever used. Shawn in the office was very professional and helpful throughout the booking process and the follow up. Thank you to Raman, Dave, Nitin and Harry Potter. You guys were friendly very respectful of our belonging, fast and efficient.
We would highly recommend Two Small Men with Big Hearts if you require a moving company. The truck showed up on time, all four men were ready to go and worked extremely hard. They had to deal with a three story walk up and then at the other end had a elevator. Everything arrived safe and without and damage or bruises. The total moves took seven hours and it was less than we had thought it would be. Once again thank you guys for making our moving day stress less and enjoyable. Great job

Was this review helpful?
Company Response

Thank you so much for your kind words. It means alot to both the office staff and the men on the jobs. I have passed your review on to the local office that helped you with your move so they too can have a good day.
Barb

The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.

More about Two Small Men With Big Hearts

Two Small Men With Big Hearts Moving is one of Canada's largest network of independent moving companies . Our goal is to provide a top level of moving service anywhere in Canada at a competitive price. This will ensure stable, steady growth and make us a force in the future. We offer local and long distance moving services for homes, apartments & offices within Canada.

Kingston movers ray@moving.ca 613-549-1888 or 613-968-9097
Oshawa movers (Durham region) andrew@moving.ca 905-665-6404
Greater Toronto movers tsmtoronto@moving.ca 416-663-6300
York Region movers tsmtoronto@moving.ca 905-761-7488
Barrie movers andrew@moving.ca 905-841-9210 or 705-722-9970
Mississauga movers andrew@moving.ca 905-272-9310
Kitchener Waterloo movers danmayo@moving.ca 519-748-1117
Hamilton movers (Burlington) kyle@moving.ca 905-524-3278
London movers danmayo@moving.ca 519-666-3600

Some services that we provide are, local moving, Long Haul, long distance moving, National and International Moving for Residential, Office and Commercial Moves.

CATEGORIES
Moving & Storage
PRODUCTS
Packing Services available.
SERVICES
Local moving, Long distance moving, National and International Moving for Residential, Office and Commercial Moves.
WEBSITE
http://www.moving.ca
YEAR ESTABLISHED
32
NUMBER OF EMPLOYEES
80
PAYMENT METHOD
Visa, Mastercard, Cash, Etransfer
MEMBERSHIPS
BBB, Consumers Choice Award
LIABILITY INSURANCE
Yes
WORKERS COMPENSATION
Yes
PROJECT MINIMUM
Please call for a free estimate.
BONDED
Yes
WRITTEN CONTRACT
Yes
Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.