Write a Review
Write a Review
HomeStars  >  Plumbing in Toronto  >  Bartman Plumbing
Star Score
StarScore uses a complex algorithm which considers a company’s review ratings, responsiveness, reputation, and recency. Learn more.

80%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Low reputation means there has been review tampering or a company request to remove a review. This score is also impacted when we do not have enough information i.e: low number of reviews.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)

Reviews for Bartman Plumbing

Average customer rating:
7.7 10 (31 reviews)

Sort by

Angie in North York
Angie in North York
1 review Toronto, ON
10/10

Dishwasher installation and faucet replacement

Bartman Plumbing was able to send a plumber with short notice to replace a dishwasher which was in use for twenty years. The work involved cutting and retrofitting existing pipes and more. Their plumber did an excellent job from beginning to end. He was able to recycle the old one all for a reasonable rate. They just completed another service call to replace the kitchen faucet. Again this job was well done.
I have no hesitation to recommend their service anytime.

Was this review helpful?
Company Response

Hi Angie! Thank you for taking the time out of your day to leave us a review. We greatly appreciate your kind words. Thank you for your continued business and we look forward to hearing from you should you require our service in the future.

J2 in Vaughan
J2 in Vaughan
1 review Vaughan, ON
9/10

Emergency Water leak Repair

This is the second time we called Bartman. Obviously we were happy with the 1st experience which was on December 31st a day difficult to get some one. On both occasions the service man arrived within the time promised. Both times the servicemen were courteous and professional. In my opinion amount charged has different components one of which is to be done in time. In a business environment it becomes even more critical. Another aspect is the call center operated by knowledgeable helpful staff. On both these counts Barman comes out on top.

Was this review helpful?
Company Response

Hi! Thanks for your kind review above. We really appreciate your positive feedback and it means a great deal to us. We are here for you if and when you need us. Until then, take care!

dsp10 in North York
dsp10 in North York
1 review Toronto, ON
10/10

Sump pump replaced at 2 am

Had we not been awoken by people staying in our basement suite, we may have been under 10 inches of water when our sump pump failed in the middle of the night. After calling two other services who said they could be there at 7 am, this company responded and was there within 1/2 hour. Replacing the original lightweight sump pump with an industrial strength one, the plumber had it fixed and running and was gone by 3 am while I watched gallons of water disappear from our basement floor. Does $1000 hurt the pocketbook? Not at all given the circumstances. The biggest price was the pump, not the labour. Thanks guys!

Was this review helpful?
Company Response

Thank you very much for your kind words and for leaving us a review. We greatly appreciate your positive feedback. We are a simple phone call away if and when you need us. Until then, take care!

Private User
Private User
1 review Toronto, ON
8/10

Plumbing issue

They were prompt and came when they promised. 2 gentlemen came and did the best they could. I was renovating my moms condo and plumbing was an issue. Was happy with results.

Was this review helpful?
Company Response

Hey! Thank you for your kind review above. We appreciate your positive words and it means a great deal to us. We are here for you if and when you need us!

Donna in North York
Donna in North York
1 review Toronto, ON
10/10

toilet install

had a new toilet installed. job was professionally done within the quoted price. plumbers were on time, efficient and cleaned up nicely and took the old toilet away ( for a fee) when they finished. we have used Bartman in the past and will use them in the future.

Was this review helpful?
Company Response

Hi Donna! Thank you for your positive feedback. You are and always have been a pleasure to deal with. We appreciate you taking the time out of your day to write us a review. We are only a phone call away if and when you need us. We look forward to hearing from you in the future!

lrp
lrp
1 review North York, ON
10/10

Pleased with service

I had a complete suite backup and my condo recommended Bartman. They arrived the same day and had cleared the backup within 20 min. Thank you for the quick response!

Was this review helpful?
Company Response

Hi there! Thank you for your kind review above. We appreciate your positive feedback and it means a great deal to us. We are here for you if and when you need us. Take care for now!

Private User
Private User
1 review Toronto, ON
10/10

Toilet Leak

I did not have to leave a message, because someone answered the phone. I was waiting for another plumber to call me back, and I waited a week. Then I called Bartman. I made an appointment, and the plumber called and asked if he could come early, which was fine. He repaired my toilet in an efficient manner. I had no problems.

Was this review helpful?
Company Response

Hello! Thank you for your kind review. We greatly appreciate your positive feedback. It means a lot to us! We are here for you if and when you need us. Take care for now!

Myriam in North York
Myriam in North York
1 review Toronto, ON
10/10

Shower repair

After receiving a very expensive quote to repair a leak in our condo shower we wanted a second opinion. The worst part was that this repair meant to completely demolish the shower! A friend recommended Bartman and we called them. The experience was great from the start, the plumbers showed up the same day. They investigated and checked the shower in detail (this was not done by the first people who gave us the quote). They siliconed part of the drain and said it needed to be tested after 24 hours. We did so extensively and there was no more leak. What we appreciated the most was their honesty and the fact that this was done during the initial 2 hours minimum service call. A special thanks to the 2 ladies I dealt with in the office. They were nice and efficient. I would recommend Bartman with no hesitation.

Was this review helpful?
Company Response

Hi Myriam! We appreciate you taking the time to leave us your feedback. You were such a pleasure to deal with. We're so glad to hear about your experience with our company and we look forward to hearing from you for any future plumbing requirements you may have. Thank you and take care for now.

Private User
Private User
1 review Toronto, ON
8/10

Service

They are responsive and honest in every interaction. They are easy to reach and get back to me within 24 hrs. They provided me a lot of suggestions and how to cut down my cost.

Was this review helpful?
Company Response

Hi there! Thank you for taking time out of your day to share your positive experience with our company with other home owners. We sincerely appreciate your feedback. Thank you for choosing Bartman Plumbing Ltd.and we look forward to hearing from you for any future plumbing services you may require. Take care for now!

clala in San Francisco
clala in San Francisco
1 review Toronto, ON
0/10

Be aware of the over charge

I should have researched and look at comments before using their service, OVERPRICED!

The kitchen faucet suddenly no longer works, instead of telling us to buy a new faucet then hire someone to install, condo plumber told us to call this company to fix it. The company requires 2 hours of service cost up front, and we thought that's fine, because shower faucet may need some check up and cleaning. They came brought a simple faucet with them (my previous faucet was a better model) and installed the new one, the work was 30 minutes maybe, and charged $450. The faucet is about $111.03 at build.ca and they charge about $200 for it + 2 hours service and tax on top of the high prices.

Totally agree with previous users, this company is TERRIBLY OVERPRICED!

Was this review helpful?
Company Response

Dear Clala

Thank you for taking the time to write a review about our company. Every review matters to us here at Bartman Plumbing Ltd.

It’s unfortunate that you feel that you were overpriced for our services rendered, however, I can confidently assure you that you received top quality service and product from a licenced plumber at fair market value.

Our plumber was dispatched to your home on Wednesday January 10th 2018 due to you advising our office that water suddenly stopped coming out of your kitchen faucet and that the water pressure for your shower was low. Our plumber diagnosed each and every issue that you had reported to our office and he determined that your kitchen faucet was in need of replacement due to it being old and that your shower faucet required a cartridge replacement as there was not enough water pressure coming out of the shower. Our plumber then called our office to verify the cost to supply and install a brand new Moen single lever kitchen faucet which was quoted to and then approved by your mother on site. Upon completion of our work, our service report was signed and agreed to for the amount of $398.00 + HST which included all materials and labour to complete the work. As for the water pressure that was low in the shower my plumber advised your mother that a return visit was required as these parts were not accessible and had to be ordered from a plumbing supplier to which you declined a return visit to have the issue rectified.

When you initially called our company to set up an appointment for plumbing services we had notified you over the phone that it is our company policy for our customers to provide a credit card number over the phone prior to booking an appointment and that your credit card would not be charged until services were completed by our company to your satisfaction. So therefore it is misleading to advise the public that we require two hours of a service call paid upfront. That is never the case. What we do advise our customers of is that we do have a minimum charge of a two hour service call, which you agreed to and felt was fair. Also, when advising the public of the amount that you were charged for our services rendered, it is only fair to be accurate in reporting that you were charged $398.00 by our company. The remainder of the money that you paid was for tax which is not money that we can claim as income as that portion of the money collected from you is paid to the CRA.

Finally, your review did not mention anything regarding our efficient services being provided to you nor about our plumber’s professional workmanship. We figure since you did not take the time to mention anything negative about those aspects of your experience in having dealt with our company, all of those important aspects were to your satisfaction. Your review is solely based on feeling that you were overpriced for a price that you agreed to upfront. Once one factors in the cost of the faucet, parts used to connect the new faucet, labour and other hidden expenses incurred in which to provide our services to you such as the cost of our vehicle, fuel and so on, you received fair market value for your dollar.

The services delivered to you by Bartman Plumbing Ltd were quick, prompt, efficient and professional from the time that you had placed the service call until the end of our work at your home.

We here at Bartman Plumbing Ltd take pride and confidence in our customer service and we ensure to deliver quality work at fair market value at all times.

The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.

More about Bartman Plumbing

Bartman Plumbing Ltd is a Toronto-based, family owned, operated and oriented business offering plumbing services as well as Emergency Plumbing services 24/ 7 in the Greater Toronto Area (GTA). We specialize in all facets of plumbing, drain services, hot water radiant heating and backflow prevention. Visit www. bartmanplumbing. com for ...
Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.